דעה בארה״ב: הפנטגון צריך להקדים מסירת מתדלקים לישראל

דיפנס ניוז מפרסם מאמר פרשנות בנושא מטוסי התדלוק. ״הצעד החשוב ביותר הוא לקדם את מקומה של ישראל בתור הלקוחות הממתינים למטוסים״

By Jordan Martin - Jordan Martin, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9592942

בעוד איראן ממשיכה לפעול להשגת יכולת גרעינית, ישראל יודעת שלא תקבל מארה"ב את ראשוני מטוסי התדלוק המתקדמים KC-46 לפני שנת 2025, ואולי מאוחר מיותר. זו בעיה בגלל תלותה של ישאל במטוסי תדלוק ישנים מבוססי בואינג-707 שהם יקרים להפעלה, קשים לתחזוקה וחסרי יכולות שיש למתדלק החדש של בואינג.

דיפנס ניוז מפרסם מאמר פרשנות בנושא מטוסי התדלוק, וכותב כי שתי המדינות, ישראל וארה"ב, עלולות להידרש להתמודד עם איומים שידרשו תקיפות אוויר ארוכות-טווח, ושני הצבאות זקוקים להחלפת ציי המתדלקים הישנים בחדשים מסוג KC-46.

לדעת הפרשנים ארה"ב וישראל יכולות לנקוט בכמה צעדים כדי להימנע מדחיות ארוכות נוספות של האספקה ולצמצם את זמן ההמתנה למטוסי התדלוק החדשים.

הצעד החשוב ביותר הוא לקדם את מקומה של ישראל בתור הלקוחות הממתינים למטוסים. והכי חשוב: לחתום על המסמכים והחוזים הרלוונטיים, שכן אם החוזה לא ייחתם עד חודש אוגוסט השנה, עלולה האספקה להידחות בעוד כשנה. 

בעיה נוספת: גם כשישראל תקבל את המטוסים, יידרשו חודשים עד שחיל האוויר יהיה מוכן להפעילם בצורה מבצעית. לכן חיוני שהאימונים וההכשרות של טייסים ואנשי תחזוקה יבוצעו לפני הגעת המטוסים לישראל. חיל האוויר האמריקני חייב לקבוע מועדים להכשרת צוותים ישראליים כבר בשנת 2023 או 2024.

הכשרה זו נעשית בבסיס חיל האוויר אלטוס במדינת אוקלהומה, והיא כוללת לימודי קרקע ותיאוריה, סימולטור וטיסות. כך נהג חיל האוויר היפני לפני שקלט את זוג המתדלקים הראשון. 

מטוסי KC-46 כבר ביצעו יותר מ-10 אלפים גיחות מחודש ינואר 2019 בכל היבשות למעט אוסטרליה.

רעיון נוסף הוא לשלוח, בתיאום עם מפקדות התובלה ואירופה של צבא ארה"ב, כמה מטוסי תדלוק לישראל לתקופה של כמה שבועות או חודשים כדי שציוותי האוויר והקרקע יכירו את כלי הטיס ויתכוננו לקליטתם.

ניתן גם לשלוח מתדלקים להשתתף בתמרונים אוויריים כמו INIOCHOS ביוון ו-BLUE FLAG בישראל, דבר שישפר את המבצעיות האמריקנית-ישראלית המשותפת בתחום התדלוק האווירי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית