פגישת מקרון-פוטין: צרפת מנסה להפיג את המתיחות הצבאית סביב אוקראינה

על פי פרסום של FT, פוטין התחייב לא לנקוט ב"יוזמות צבאיות" חדשות והסכים להסיג אלפי חיילים רוסים מבלארוס לאחר השלמת התרגילים המתוכננים

http://kremlin.ru/events/president/news/67735/photos/67566

גורמים רשמיים בצרפת אמרו כי ולדימיר פוטין התקדם לקראת הורדת מתיחות של המשבר באוקראינה, כשהבטיח לא לנקוט ב"יוזמות צבאיות" חדשות והסכים להסיג אלפי חיילים רוסים מבלארוס לאחר השלמת התרגילים המתוכננים. כך לפי פרסום של ft.com

אם ההסכם - שתווך במהלך שיחות עם עמיתו הצרפתי עמנואל מקרון ביום שני - יאושר על ידי פוטין, הוא עשוי להקל על המתיחות באזור לאחר שרוסיה צברה יותר מ-100,000 חיילים בגבולות אוקראינה.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר ל"פייננשל טיימס" כי פוטין ומקרון "מוכנים להמשיך בדיאלוג" על ההצעות הצרפתיות, אך הדיונים עדיין לא הצליחו להפיג את חששותיה של מוסקבה.

"כל הנושאים הללו דורשים הסכמה של בעלות בריתה של האיחוד האירופי ושל נאט"ו של צרפת, בראש ובראשונה ארה"ב", אמר פסקוב. "מוקדם מדי לדבר על משהו אחר."

פוטין היה קרבי וביקורתי כלפי נאט"ו, והאשים את המערב ואוקראינה במשבר, אך אמר שרוסיה תעשה "כל מה שאפשר כדי להגיע לפשרות המקובלות על כולם" בנושא הביטחון באירופה.

"אני חושב שזה סביר לחלוטין שחלק מהרעיונות וההצעות שלו, גם אם כנראה מוקדם מדי לדבר עליהן, יכולים להפוך לחלק מהבסיס לצעדים המשותפים הבאים שלנו", אמר פוטין על ההצעות של מקרון.

הגורמים אמרו כי ההסכם יכלול גם את נסיגת החיילים הרוסים מבלארוס החודש, לאחר סיום תרגילי ענק משותפים הכוללים קבוצה של עד 30,000 איש. הוא גם יביא לפגישות נוספות ולהסכמה על "דיאלוג מובנה על ביטחון קולקטיבי".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית