מטוסי התדלוק KC-46 קיבלו הסמכה לתדלק מטוסי קרב דור 4 ו-5

DEFENSE NEWS מדווח כי המתדלקים החדשים ביצעו עד כה יותר מ-6,000 גיחות מינואר 2019 ותדלקו מטוסים שונים בשתי שיטות התדלוק, צינור תדלוק BOOM ושיטת הסל DROGUE

מטוסי התדלוק KC-46 קיבלו הסמכה לתדלק מטוסי קרב דור 4 ו-5

By USAF Christopher Okula - usaf.mil, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=70105409

מטוסי התדלוק KC-46 (בואינג) קיבלו הסמכה לתדלק מטוסי קרב בני דור 4 ו-5 בטיסות עבור פיקוד התובלה של חיל האוויר האמריקני TRANSCOM. 

המתדלק KC-46 'פגזוס' מועמד לרכש עבור חיל האוויר הישראלי להחלפת מטוסי תדלוק ישנים. עסקת הרכש הזאת כבר אושרה אך עדיין לא נחתמו ההסכמים הרלוונטיים.

בסוף השבוע הוסמכו המטוסים לתדלק מטוסי קרב מסוג F-16 ו-F-15 לסוגיהם. עד כה ביצעו תדלוקים אוויריים בטיסות ניסוי ובדיקות המערכות השונות, וכעתה אושרו המטוסים לבצע גיחות עבור חיל האוור, וכך יקטן העומס על מטוסי תדלוק ישנים יותר KC-135 ו-KC-10.

מפקד פיקוד התובלה של חיל האוויר גנרל מייק מיניהן הוא שחתם על ההסמכות, אחרי שבחודש אוגוסט הוסמכו המטוסים לתדלק מפציצי B-52 ו-C-17. 

DEFENSE NEWS מדווח כי המתדלקים החדשים ביצעו עד כה יותר מ-6,000 גיחות מינואר 2019 ותדלקו מטוסים שונים בשתי שיטות התדלוק, צינור תדלוק BOOM ושיטת הסל DROGUE. בעבר נתגלו במטוסים תקלות טכניות שתוקנו בשת"פ של חיל האוויר עם חברת בואינג.