שר ההגנה האמריקני: הופתענו מההתמוטטות המהירה של צבא אפגניסטן

בכירי מערך ההגנה האמריקני העידו בפני הסנאט האמריקני במשך יומיים של שימועים בנושא היציאה מאפגניסטן. ראש המטות המזוינים: שיקום אל-קעידה ומתקפה נוספת על ארה״ב היא אפשרות מציאותית

הגנרל אוסטין מעיד בקונגרס האמריקני, אתמול. צילום: REUTERS/Elizabeth Frantz

"ההתמוטטות המהירה והפתאומית  של  צבא אפגניסטן תפסה אותנו בהפתעה" – כך העיד שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בפני ועדת הפנים וההגנה של הסנאט האמריקני בתחילתם של שני ימי שימועים של צמרת משרד ההגנה והצבא בנושא היציאה  מאפגניסטן.

CNN ורויטרס מוסרים כי בשני ימי השימוע עתידה צמרת הצבא לעמוד בפני שאלות רבות והתקפות משתי המפלגות, בעיקר מהרפובליקנים שמתכוננים לכוון את ההתקפות נגד הנשיא ביידן והחלטותיו.

ראש המטות המזויינים של צבא ארה"ב, גנרל מרק מיליי, אמר בעדותו כי לא העלה על דעתו שארגון הטליבאן ישתלט במהירות כה רבה על המדינה, אך ציין שהצבא הזהיר מסוף שנת 2020 כי נסיגה ללא תנאים עלולה להביא להתמוטטות הצבא והממשלה בקאבול. גנרל מיליי שיבח את הצוותים האמריקניים שביצעו את מבצע הפינוי האווירי הגדול של 124 אלף אפגנים, מבצע שבו נהרגו 13 חיילים אמריקניים וכמה עשרות אזרחים מקומיים.

"האם המבצע הזה היה מושלם?" שאל שר ההגנה אוסטין, והשיב: "כמובן שלא", וגנרל מיליי הוסיף מיד אחרי שר ההגנה כי טליבאן ממשיך להיות ארגון טרור שלא ניתק את קשיו עם אל-קעידה. הוא הזהיר כי שיקום של אל-קעידה כארגון שישים לו למטרה לתקוף את ארה"ב "זו  אפשרות מציאותית מאוד, אולי תוך כשנה אחת".

שר ההגנה לויד אוסטין הגן על תכניתו של ממשל ביידן להתמודד בעתיד עם איומי טרור של אל-קעידה או דאע״ש באמצעות שיגור רחפנים וכטמ"מים "או אנשי קומנדו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית