טרויה סיפקה משקפות ראיית לילה לטייסים לכוח חילוץ מוסק במדינת נאט"ו

הלקוח שרכש את הציוד ישתמש ב-STRIX לחילוצים בתוואי שטח קשים, אליהם לא ניתן להגיע באופן רגלי וכן במקרים בהם המרחק ממרכז הטיפולים הקרוב, רחוק מכדי להעניק טיפול בזמן סביר באמצעים סטנדרטיים
 

טרויה סיפקה משקפות ראיית לילה לטייסים לכוח חילוץ מוסק במדינת נאט"ו

באדיבות טרויה

חברת טרויה טק דיפנס ("טרויה"), יצרנית ישראלית של מערכות ומוצרים ביטחוניים אלקטרו-אופטיים, הודיעה השבוע (חמישי) כי השלימה לאחרונה אספקה של משקפות ראיית לילה STRIX לטייסים וצוות אוויר של כוח חילוץ מוסק במדינת נאט"ו אירופאית, בה ישמשו המוצרים כמכפיל כוח ויאפשרו חילוץ מוסק גם בשעות החשיכה.

בהודעת החברה נמסר כי יחד עם המשקפות סופקו גם תחנות בדיקה (צב"דים) שיאפשרו ללקוח לבצע תחזוקה ברמת המשתמש בכדי לאפשר את בטיחות הטיסה. הלקוח שרכש את הציוד ישתמש ב-STRIX לחילוצים בתוואי שטח קשים, אליהם לא ניתן להגיע באופן רגלי וכן במקרים בהם המרחק ממרכז הטיפולים הקרוב, רחוק מכדי להעניק טיפול בזמן סביר באמצעים סטנדרטיים. 

משקפת ה-STRIX מורכבת על גבי קסדת הטייס (ובמקרים מסוימים אף ישירות על גבי ראש הטייס בסיוע  מנשא מיוחד) ומאפשרת טיסת לילה ברמת בטיחות גבוהה. ללא שימוש במשקפות אלו, במקומות בהם אין תאורה סביבתית נאותה, טיסת לילה נחשבת לפחות בטוחה. המשקפת המאושרת לשימוש על ידי רשות התעופה האזרחית האירופאית נמצאת בשימוש כוחות צבא, משטרה ומשתמשים פארה-צבאיים במדינות רבות ונחשבת למוצר הדגל של טרויה.

"השימוש של הלקוח במשקפת ראיית לילה לצרכי טיסה חייב להיעשות רק לאחר שהמכשיר עמד בכל תנאי בטיחות הטיסה וקיבל גושפנקא לכך על ידי הגופים הרגולטוריים הרלוונטיים. לקוח שמשתמש במוצרים שלא עברו את הבדיקות הראויות להבטחת טיסה בטוחה פשוט מסכן את עצמו וסביבתו", מציין יעקב גלעם, מנכ"ל חברת טרויה.

"ה-STRIX עמדה בהצלחה יתרה בבדיקות הכי נוקשות שקיימות היום בשוק, תחת תקנים צבאיים ואזרחיים כאחד. אנחנו לא מכירים הרבה חברות, בלשון המעטה, שהעמידו את המכשירים שלהם למבחנים הללו, וחבל שכך. בטיחות טיסת לילה, במיוחד במשימות חילוץ בהיטס, היא חשובה מאין כמוה, במיוחד לאור המשימה.

״בנוסף, הקוקפיט (תא הטייס) חייב להיות מותאם לטיסה כזאת מבחינת הסבת התאורה בפאנל הבקרה, וזהו גם שירות שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו כחבילה משלימה, במקרה בו הקוקפיט מיושן, ביחד עם ציוד הבדיקה שבאמצעותו ניתן לוודא בכל רגע נתון ובמיוחד לפני טיסה, שהמכשירים מכוילים וכשירים לשימוש מבצעי".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית