שיבושים בתנועת מכולות בעולם: נמלי הים בדרום אפריקה מושבתים בגלל מתקפת סייבר 

bigstock

אוניות החלו לעקוף נמלי דרום אפריקה, ורבים נוספים עשויים לעשות זאת כעת, לאחר שחברת Transnet הכריזה על ״כוח עליון״ בפעילות הנמל שלה ביום שני האחרון. חלק מהספינות שיועדו לקייפ טאון או דרבן, הופנו לנמל מאפוטו או לנמלים אחרים באסיה. למעשה, ספינות המכולות עקפו את היבשת לחלוטין. כך לפי פרסום של businessinsider

יבואנים - שכבר נאבקים במחסור במוצרי מפתח - יצטרכו כעת לחכות למכולות באותן ספינות. כמה זמן עדיין לא ברור; משבר ספנות עולמי ומחסור בכמה סוגים של מכולות כבר מקשה על התעשייה. בהצהרה שלשום בבוקר, הודיעה Transnet כי הצהרת כוח עליון על מסופי נמל טרנסנט "צפויה להיות מוסרת בקרוב", אך לא מסרה פרטים נוספים על ציר הזמן או הסיבה לכך. מפעילי לוגיסטיקה אומרים שזרם המכולות נבלם למעשה.

חלק ממערכות המחשוב של Transnet הושבתו ב- 22 ביולי, במה שהחברה תיארה רק כ"הפרעה". היא עדיין לא דיברה בפומבי על הסיבות ולא ענתה על שאלות. אך היא אמרה כי מדובר במתקפת סייבר והודיעה ללקוחות כי היא סובלת מ"מתקפת סייבר, חדירת אבטחה וחבלה".

"צפוי כי יישומים מסוימים ימשיכו לפעול לאט במהלך הימים הקרובים, בעוד הניטור נמשך. כל מערכות ההפעלה יוחזרו בצורה מדורגת כדי למזער סיכונים והפרעות נוספות", נמסר בהודעת החברה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית