שוק הכטב"מים גועש: אירודרום רכשה את FlyTech

FlyTech המייצרת רחפנים ליישומים אזרחיים נרכשה בשווי כולל של כ-4.57 מיליון דולרים (15 מיליון שקלים)
 

https://youtu.be/TpJv9JK_vwM

חברת אירודרום (Aerodrome) הישראלית, המתמחה ביישום פתרונות ושירותים בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים, שירותי תפעול, הדרכה, אחזקה, הטמעת מערכות ופתרונות אימון מיוחדים לצד הקמת תשתיות ידע ותחזוקה בצבאות ברחבי העולם, מסרה בהודעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב השבוע (ראשון) כי רכשה באופן מלא את חברת FlyTech המייצרת רחפנים ליישומים אזרחיים בשווי כולל של כ-4.57 מיליון דולרים (15 מיליון שקלים).

בהודעתה אומרת אירודרום כי זוהי הינה עסקה ראשונה במסגרתה נרכשת חברת הפעלה (Operator) וכן עסקה ראשונה במסגרתה נרכשת חברה הפועלת בעיקר בתחום האזרחי שקצב הצמיחה שלו בישראל ובעולם הולך וגדל באופן אקספוננציאלי וכבר כיום חוצה את רף ה-14 מיליארד דולר לשנה.  בכוונת החברה לרכז תחת החברה הנרכשת את פעילותה בתחום הפעילות של החברה בשוק האזרחי, לפתח אותה באמצעות פיתוח עסקי והשקעות ולהפוך אותה לחטיבה האזרחית של הקבוצה.

אירודרום מאמינה שרכישת FlyTech, שהינה כאמור חברת הפעלה מקומית, תסייע לחברה ללמוד ולפתח כלים מתאימים לשוק האזרחי ובכך תסייע בידה ותקל על רכישות בשוק האמריקאי של חברות הפעלה אותן בוחנת החברה. זאת, היות והחברה מאמינה כי הרחבת פעילותה לשוק האמריקאי תגדיל באופן משמעותי את היקפי פעילותה, את הפריסה הבינ"ל שלה ותאפשר לה ליהנות משיעורי צמיחה גבוהים בשוק צומח זה, בייחוד בתחום האזרחי.

בתוך כך יצוין ויודגש, כי החברה ממשיכה ותמשיך לבחון הזדמנויות נוספות לרכישת חברות ופעילויות בתחום האזרחי, בישראל ובעולם, בדגש על ארה"ב, וזאת ללא קשר ובנוסף להתקשרות הנ"ל. האתר "כלכליסט" מספר כי לחברת אירודרום, הנסחרת בבורסת ניירות הערך בתל אביב יש כיום שווי שוק של  כ-68.5 מיליון דולרים (225 מיליון שקלים), כאשר בשיא (ינואר 2021) היא הגיעה לשווי שוק 204 מיליון דולרים (670 מיליון שקלים).

זוהי הרכישה השלישית השנה  של החברה. באתר ישראלדיפנס דווח כי החברה רכשה בחודש מרץ את חברת המציאות הרבודה SGC עבור 11 מיליון שקלים וכן את הפעילות הביטחונית של חברת NPO.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית