דיווחים על מתקפת סייבר באיראן נגד תשתיות רכבת ומשרדי ממשלה

מי מתנכל לרכבות באיראן? מתקפת סייבר שיבשה קווי רכבת באיראן, קווים נידחו, עוכבו או בוטלו בהודעות כזב
 

bigstock

שיבושים חמורים, איחורים, עיכובים וביטול קווי רכבת אירעו בסוף השבוע במערך הרכבות של איראן כתוצאה ממתקפת סייבר. על לוחות המידע בתחנות הרכבת הופיעה הודעה המודיעה לציבור הנוסעים כי "זו מתקפת סייבר" וכי אפשר לפנות למספר הטלפון של לשכת אייטולה עלי חמינאי, מספר שנרשם על הלוחות. 

סוכנויות רויטרס ובלומברג מדווחות שההאקרים שתלו הודעות כזב במערך ההודעות לנוסעי הרכבות, ונגרם בלבול רב. שום ארגון או קבוצה לא נטלו אחריות למעשה. העיתון וושינגטון פוסט מסר מפי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA כי נפגעו תשתיות נוספות השייכות למשרד התחבורה והעיור של ממשלת טהרן.

סוכנות הידיעות האיראנית פארס מסרה כי נפגעה גם מערכת מכירת הכרטיסים בתחנות הרכבת, וכתוצאה מכך לא יכלו  נוסעים להיכנס או לצאת מהתחנות ונוצרה מהומה.  לעומת זה סוכנות הידיעות תסמים ביקשה להרגיע את הרוחות ודיווחה ש"הכל כשורה, הסדר חוזר על כנו, ובודקים את מקור מתקפת הסייבר". 

אין זו מתקפת ההאקרים הראשונה על מערכך הרכבות באיראן: בחודש דצמבר 2019 נפגעו השרתים של מערך הרכבות ונרשמו איחורים גדולים בקווי רכבת רבים. אחרי תקיפת הסייבר STUXNET בתחילת שנות ה-2000  ניתקו השלטונות את רוב התשתיות מהאינטרנט. אז פורסם שהיתה זו מתקפת סייבר אמריקנית-ישראלית משותפת. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית