תערוכת DEFEA 2021: רפאל תציג מבחר מערכות למדינות הבלקן שחוששות מפוטין

בין המערכות שתוצגנה: הטיל הימי החדש Sea Breaker, טילי נ"ט ספייק, טיל אוויר-יבשה ספייס, מערכת C-DOME ומערכת מיגון אקטיבי "מעיל רוח"

ספייק NLOS. צילום: רפאל

חברת רפאל הישראלית תציג מגוון רחב מהמערכות מתוצרתה בתערוכת DEFEA 2021 שתיערך בשבוע הבא באתונה. להלן מבחר מהמערכות שתוצגנה:

טיל ימי סי ברייקר (Sea Breaker)  - הטיל של רפאל, שהוצג זה אך בשבוע שעבר, מבוסס על פלטפורמה קיימת, שעברה הסבות לתצורה ימית. הטיל מיועד לפגיעה בכלי שיט בטווח של כ-160 מייל ימי (כ- 300 ק"מ), טס במהירות נמוכה יחסית של כ- 0.75 מאך ומשוגר מהמשגר היבשתי SPYDER ומכלי שייט. לטיל יש ראש קרב במשקל של כ-110 ק"ג מונחה על ידי ראש ביות אלקטרו-אופטי וערוץ תקשורת המאפשרים פגיעה בדיוק גבוה במטרה ובחירת מקום הפגיעה.

טיל נ"ט ספייק למטרות שאינן בקו הראייה (NLOS) - בעל טווח של 32 ק"מ ויכולת ניווט עצמית. הטיל נורה מפלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות ויכול לשאת מגוון של חימושים שונים, הן למטרות תקיפה והן למטרות הגנתיות. ביכולתו של הטיל לקבל נתונים מחיישנים פנימיים וחיצוניים כדוגמת כטב"מים ומרכזי פיקוד.

טיל אוויר-יבשה ספייס (Spice) – ביכולת טיל זה לפעול ללא הפסקה בכל תנאי מזג האוויר ולטווחים משמעותיים ובדיוק רב. הטיל נמצא בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי על גבי מטוסי F-15 ו-F-16 וכן במספר צבאות בעולם.

מערכת סי-דום (C-DOM) - הגרסה הימית של רפאל לערכת "כיפת ברזל" ו-Drone Dome מערכת אנטי-רחפנים. בנוסף יוצג טיל Stunner, מיירט הגנה אווירית כנגד רקטות ארטילריה, טילי שיוט וטילים בליסטיים לטווח קצר, שהנו חלק ממערכת "קלע דוד" הרב-שכבתית.

מערכת המיגון האקטיבי "מעיל רוח" (Throphy) לטנקי0 – נמצאת בשימוש בישראל ולאחרונה סופקה לצבא ארה"ב, חיל הנחתים האמריקאי ולצבא גרמניה. בימים האחרונים נבחרה מערכת זו על ידי בריטניה לשימוש בטנקי הצ'לנג'ר 3 של צבא בריטניה. נכון לעכשיו,  ישנם כ-2,000 מערכות "מעיל רוח" בשימוש תחת חוזים שונים.

אולי יעניין אותך גם

משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

By Cpl. Hailey Clay - dvidshub.net, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=69246872

משרד החוץ האמריקני אישר רכש מסוקי CH-53K לחיל האוויר הישראלי

עלות כל מסוק כ-95 מליוני דולרים (מחיר מארינס בlot 5). עוד כ-100 מליון דולרים לכל מסוק ילכו על תחזוקה לחמש שנים, מערכות ישראליות, מנועים נוספים במחסן, סימולטורים ושעות עבודה