מצרים וירדן חתמו על שבעה הסכמי שיתוף פעולה

ההסכמים כוללים שיתופי פעולה בתחומי חשמל, אנרגיה מתחדשת, מים, עתיקות, טכנולוגיה ועוד. ראשי הממשלות התייחסו גם לסוגיה הפלסטינית: ״מחויבים לפתרון שתי המדינות״

טקס החתימה על ההסכמים בעמאן. צילום: מתוך אתר Egypt Today

ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, וראש ממשלת ירדן בישאר אל-קסאוונה חתמו השבוע (ג׳) על שבעה מזכרי הבנות (MoU) שנועדו לשיפור וחיזוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות במגוון תחומים. החתימה התבצעה במהלך המושב ה-29 במספר של הוועדה העליונה המצרית-ירדנית שהתקיים בעמאן, אותו כינה מדבולי ״אחת הפגישות החשובות ביותר שאי פעם נערכו בין שתי המדינות״.  

אתר Arab News מדווח, כי ההסכמים כוללים שיתופי פעולה בין משרד החשמל והאנרגיה המתחדשת של מצרים לבין משרד האנרגיה והמשאבים המינרליים בירדן, תכנית חילופי בכירים בין המשרדים לשת״פ בינלאומי של שתי המדינות, וכן עוסקים בנושאי משאבי מים, עתיקות, שליטה ארגונית, וטכנולוגיות תקשורת ומידע.

״הביטחון הלאומי של מצרים הוא חלק מהביטחון הלאומי של ירדן״, אמר ראש הממשלה הירדני במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר החתימה. מקבילו המצרי בירך על התמיכה הירדנית והוסיף כי ״אנחנו תמיד מבקשים לשפר את היחסים עם ירדן. התכנון שלנו הוא להכפיל את היקף הסחר בין שתי המדינות שלנו״.

שני המנהיגים נדרשו גם לסוגיה הפלסטינית, והדגישו כי מדינותיהן נוקטות בעמדה זהה וכי ״אנו נאחזים בפתרון שתי המדינות, המבוסס על לגיטימציה בינלאומית ועל יוזמת השלום הערבית״, דברי מדבולי.  

עוד הודיעו המנהיגים, כי בקרוב תכונס פסגה משולשת של ראשי ממשלות ירדן, מצרים ועיראק – צלע נוספת בשיתוף הפעולה האזורי הגובר. מוקדם יותר החודש, דן שר הנפט העיראקי עם שגריר מצרים בבגדד באפשרות להאריך את צינור הנפט בצרה-עקבה למצרים.

בנוסף, שר התחבורה המצרי ושגריר ירדן בקהיר שוחחו על האפשרויות להקמת נתיב יבשתי שיקשר בין שלוש המדינות, וכן על הצורך לפתח את ״חברת הגשר הערבי הימי״, שהוקם בשנות ה-80 על ידי ממשלותיהן של השלוש על מנת לקשר בין נתיבי הסחר שלהן.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית