נורת'רופ גרופרמן תשגר חימוש של UVISION ממסוק

מדובר ב-HERO 400 EC שהוא חימוש משוטט מונע במנוע חשמל ומשקלו 36 ק"ג. החימוש יותאם לשיגור ממסוקי אפאצ'י AH-64 של בואינג ומל"טי  MQ-1C

צילום מסך. https://youtu.be/vEHr9aIDu-0

חברת נורת'רופ גראמן תדגים השנה שיגור של חמוש משוטט ממסוקי קרב, כאשר החימוש המשוטט הוא מתוצרת ישראלית בשת"פ עם החברה האמריקנית. התכנית של נורת'רופ גראמן היא להדגים שיגור חמוש משוטט ממשפחת HERO תוצרת חברת UVISION הישראלית ממסוק או מכלי טיס בלתי מאוייש.

את הכלי תייצר החברה-בת בארה"ב UVISION USA. לדברי ביל אלדג', מהנדס בביר בנורת'רופ גראמן, תתקיים בסוף השנה הדגמה של שיגור חימוש משוטט ממסוק, מתוך כוונה להציע לצבא ארה"ב שיטת לחימה זו. צבא ארה"ב דוחף לפיתוח כטמ"מ רב-משימתי שיוכל לשאת מטע"דים לסיור, תצפית, ל"א וגם לתקוף בעזרת חימוש משוטט. 

FLIGHT GLOBAL מוסר כי נורת'רופ גראמן תשלב בחימוש של יוויז'ן חיישנים, רש"קים ומערכות תקשורת משלה. מדובר ב-HERO 400 EC שהוא חימוש משוטט מונע במנוע חשמל, משקלו 36 ק"ג וניתן יהיה לשגרו ממשגרים מיוחדים במותקנים במסוקים מודרניים.

החימוש המשוטט יותאם לשיגור מכלים  שונים, ביניהם מסוקי אפאצ'י AH-64 של בואינג, מל"טים  MQ-1C של ג'נרל אטומיקס וכלי טיס עתידיים הנמצאים עדיין בפיתוח. בנורת'רופ גראמן מסבירים שניתן יהיה לשגר חימוש משוטט ממסוק קרב בכל גובה שהוא, כולל גבהים נמוכים על מנת שהמסוק המשגר יוסתר ממכ"ם האויב.

בשנה שעברה הדגים צבא ארה"ב שיגור חימוש משוטט ממסוק 'בלק הוק' מגובה של 100 רגל בלבד מעל הקרקע. נןרת'רופ גראמן מפתחת מטע"ד מיוחד לחימוש המשוטט, ובו מערכת תקשורת שתותאם לדרישות הצבא האמריקני ותוכל לאתר ולזהות מטרות לתקיפה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית