אלביט מייצרת מחשב טקטי משופר עבור צבא אוסטרליה

מחשב ה-ETC MK7 יותקן על גבי מאות פלטפורמות בצי הרכבים של צבא אוסטרליה, כולל רק"מי בושמסטר, ג'יפים ונגמ"שי M113 וכן על משטחי ההטענה של מסוקים

ה-ETC MK4, הנמצא כעת בשימוש הצבא האוסטרלי. צילום: מתוך אתר אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות אוסטרליה מעמיקה אחיזתה ביבשת הרחוקה. האתר האוסטרלי Defenseconnect.com מדווח כי אלביט אוסטרליה חברה לחברת אינטלדיזיין ((Intellidesign האוסטרלית בחוזה לייצור מקומי של הדור הבא של המחשב הטקטי המשופר (Tactical Computer Mark 7 - ETC MK7) עבור הצבא האוסטרלי. המחשב יורכב במפעל החברה בעיר בריסביין בדרום-מזרח קווינסלנד, ששודרג לצורך פרויקט זה שודרג וזכה להשקעות נוספות.

פול מקלאכלן, המנהל הכללי של אלביט מערכות אוסטרליה, מסר כי "אנו שמחים מאוד להכריז על שיתוף פעולה זה עם אינטלדיזיין, חברה אוסטרלית פנטסטית. הצוות באינטלדיזיין מרשים ביותר ואנחנו מצפים להפיק תועלת מהניסיון הרב שלהם בייצור, עיצוב, איכות וחדשנות".

ETC MK7 הוא הדור השביעי של המחשב הטקטי המשופר של אלביט מערכות, והוא יחליף את המחשב הטקטי המשופר סימן 4 (ETC MK4), הנמצא בשירות הצבא האוסטרלי מאז 2010. הדור החדש של ETC MK7 מבוסס על הניסיון הרחב של אלביט בעיצוב חומרה מוקשחת ומכיל שיפורים העונים על הצרכים והדרישות הייחודיות של הצבא האוסטרלי. ETC MK7  מספק כוח מחשוב רב יותר, מסך מגע קיבולי ברזולוציה גבוהה וכפתורים לצורך תאימות לממשק הרגיל של הרכבים האוסטרלים. ETC MK7 מסוגל לתמוך בדור הבא של מערכות פיקוד ובקרה דיגיטליות מתוצרת אלביט.

מקלאכלן הדגיש כי "אנו רואים בכך את הצעד ראשון בשותפות אסטרטגית ארוכת טווח עם אינטלדיזיין ושותפים בתעשייה המקומית. אנו מאמינים שיש בידינו מערכות רבות אחרות מהדור הבא שניתן לספק לצבא האוסטרלי ולייצר אותן באופן מקומי".

מחשב ה-ETC MK7 יותקן על גבי מאות פלטפורמות בצי הרכבים של צבא אוסטרליה, כולל רק"מי בושמסטר, ג'יפים, נגמ"שי M113 ועל משטחי ההטענה של מסוקים. ייצור מחשבי ETC MK7 יחל בסוף 2020 ויימשך עד שנת 2022.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית