דליפת ענק מאינסטגרם, TikTok ו- YouTube

הפרופילים נלקחו מדפי המדיה החברתית הניתנים לצפייה ביוטיוב, TikTok ואינסטגרם. דוברת פייסבוק: "גרידת המידע של אנשים מאינסטגרם היא הפרה ברורה של המדיניות שלנו"

An example showing what data can be scraped from an Instagram profile - https://www.comparitech.com/blog/information-security/social-data-leak/

Social Data, חברה שמוכרת נתונים המשפיעים על מדיה חברתית למשווקים, חשפה מאגר נתונים של כמעט 235 מיליון פרופילי מדיה חברתית ברשת ללא סיסמה או כל אימות אחר הדרוש לגישה אליהם, כך עולה מדו"ח חדש של חוקרי Comparitech. הנתונים כללו שפע של מידע כולל שמות, פרטי קשר, מידע אישי, תמונות וסטטיסטיקות אודות העוקבים.

הפרופילים נלקחו מדפי המדיה החברתית הניתנים לצפייה ביוטיוב, TikTok ואינסטגרם. חוקר האבטחה בוב דיאצ'נקו, שמוביל את צוות המחקר בנושא אבטחת הרשת של Comparitech, חשף שלושה עותקים זהים של הנתונים שנחשפו ב -1 באוגוסט.

דיאצ'נקו יצר קשר עם חברת Deep Social באמצעות כתובת הדוא"ל הרשומה באתר האינטרנט שלה כדי לחשוף את החשיפה. מנהלי חברת Deep Social העבירו את הגילוי לSocial Data. ה- CTO של Social Data אישר את החשיפה, והשרתים שאירחו את הנתונים הוסרו כשלוש שעות לאחר מכן. Social Data מכחישה כל קשר בינה לבין Deep Social.

נזכיר כי פייסבוק ואינסטגרם אסרו על חברת Deep Social להפעיל את ה- API של השיווק שלה בשנת 2018 ואיימו בפעולה משפטית נגדה אם היא תמשיך לגרד נתונים (Web scraping) מפרופילי המשתמשים שלהן. חברת Deep Social הודיעה אז כי תסיים את פעילותה ומאז סגרה את השירות המקורי שלה.

דובר מSocial Data אמר לדיאצ'נקו במייל, "בבקשה שימו לב שהקונוטציה השלילית לפיה הנתונים נפרצו מרמזת כי המידע הושג בצורה מופרזת. זה פשוט לא נכון, כל הנתונים זמינים בחינם לכל מי שיש לו גישה לאינטרנט. אודה לך אם תוכל להבטיח שהדבר יובהר. כל אחד יכול לדוג או ליצור קשר עם כל אדם שמציין טלפון ודוא"ל בתיאור פרופיל הרשת החברתית שלו באותו אופן, גם ללא קיום בסיס הנתונים."

דוברת חברת פייסבוק Stephanie Otway אמרה ל- Comparitech במייל, "גרידת המידע של אנשים מאינסטגרם היא הפרה ברורה של המדיניות שלנו. ביטלנו את הגישה של חברת Deep Social לפלטפורמה שלנו ביוני 2018 ושלחנו הודעה משפטית האוסרת על איסוף נתונים נוסף."

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית