מגלה אומץ: שר התקשורת יתערב בהחלטות ועדת הרבנים 

לאחר עשרות שנים של מונופול ועדת הרבנים על ציבור משתמשי הסלולר הדתיים - שר התקשורת רוצה להתערב

bigstock

לאחר שנים בהם נמנע משרד התקשורת להתערב בהחלטות ועדת הרבנים, שר התקשורת הנוכחי, ח"כ יועז הנדל, החליט לשנות את הקבעון. ועדת הרבנים היא זו הקובעת אילו תכנים יסופקו לקבל דתי "שבוי". על פי הערכות, מדובר על כ1.2 מליוני משתמשים סלולריים.

"אחרי תקופת בדיקה ארוכה ושמיעת כל הצדדים (ביניהם מתלוננים רבים מקרב הציבור החרדי), קיבלתי החלטה להתערב בנושא החסימות השרירותיות של מספרים ותופעת הצלצול-ניתוק בקווים הכשרים של הציבור החרדי", כותב שר התקשורת בציוץ

אלו שטרם מכירים את הבעיה, יכולים לעקוב אחרי חשבון הטוויטר החסימה היומית. החשבון מפרט את כל העסקים שסובלים בגלל ועדת הרבנים. "בחצר האחורית של מדינת ישראל, משרד התקשורת מאשר הטלת צנזורה סטייל אירן וצפון קוריאה על אוכלוסיות שלמות. בפרופיל נביא דוגמה יומית לצנזורה", נכתב בתיאור הפרופיל. 

תחקיר של כלכליסט שפורסם לא מזמן חושף את איך עובדת המערכת. "ועדת הרבנים לענייני תקשורת, עמותה שהוקמה לפני 14 שנה, אמורה למנוע מתוכן לא ראוי להגיע אל מכשירים “כשרים”. אלא שפרוטוקולים ותכתובות שהגיעו לידי כלכליסט חושפים כי מבקר המדינה התריע כבר ב־2014 שהסכמי הוועדה עם חברות הסלולר מפלים את הצרכן החרדי ומונעים תחרות. חמש שנים אחרי, משרד התקשורת עדיין עוצם עיניים", נכתב בפרסום. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית