מפקד חדש לחטיבת ״פארן״

אלוף-משנה אלעד שושן מחליף בתפקידו את אלוף-משנה יצחק בן בשט

דובר צה"ל

דובר צה״ל מוסר כי אתמול (ג׳) נכנס אלוף-משנה אלעד שושן לתפקידו כמפקד חטיבת "פארן״. טקס החילופים נערך בגן הלאומי ״תל ניצנה״, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד עוצבת ״אדום״ תת-אלוף גור שרייבמן, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומזומנים נוספים.
 
אלוף-משנה אלעד שושן מחליף בתפקידו את אלוף-משנה יצחק בן בשט, אשר כיהן בתפקיד מפקד חטיבת "פארן" במהלך השנתיים האחרונות. אלוף-משנה יצחק בן בשט מסיים את תפקידו ומתחיל את תפקידו החדש כמפקד צוות בקורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים בבסיס "ג'וליס".
 
מדברי מפקד עוצבת ״אדום״ תת-אלוף גור שרייבמן: "לכל יחידה יש את הדנ״א הייחודי שלה, עם הנורמות והערכים שלה. כמפקדה הראשון של חטיבת פארן, הדנ"א שלך בנבה, חלחל לארגון ויישאר כאן אחריך. אלו ערכים של לוחם אשר חושב על לחימת גרילה, חותר תמיד להיות ראשון ולנצח, ובו בזמן מתכנן צבא קדימה ובניין כוח אדם. דנ״א של קצין יוצא מן הכלל, אשר לוקח ארגונים שונים עם ערכים שונים ומביא אותם לידי שיתוף פעולה מאוחד, עם יכולת לדעת לגרום לכולם לעבוד במשותף. קצין עם דרישות גבוהות, אשר יודע להביא את האנשים לקצה, תוך השמירה על חייהם. מפקד צנוע ועניו, לוקח אחריות, נותן קרדיט ואדם של אנשים. הרבה בהצלחה בהמשך. אלעד, אתה האדם הנכון בזמן הנכון. השקט כאן מטעה, הגבול רוחש והאחריות להוביל את חטיבת פארן קדימה מונחת כעת על כתפיך. אני סבור בהצלחת שניכם בתפקידים, ותודה על העשייה המרובה".
 
מדברי מפקד חטיבת "פארן" היוצא, אלוף-משנה יצחק בן בשט: ״במבט הראשון החטיבה נראית כמו משהו רחוק, שומם ושקט. אך כשמתקרבים, רואים וחיים את רמת נגב מבינים כמה המדבר מדבר, כמה רוחש וגואש כאן בין חולות ניצנה דרך רכס עזוז, הר חריף, הר שגיא בואכה פתחת הנחלים הגדולה של נחל פארן. כדי להלך במדבר נדרשת היכולת להקשיב ומי שמקשיב היטב מבין את האיום הקיים מעבר לגבול ויודע שליום פקודה צריך להיות מוכן. מי שמקשיב מבין שהפלילי והפח״ע נפגשו בעבר, פגשנו בהן היום ונפגוש גם בעתיד ולכן עלינו לסגל ולפתח דרכי התמודדות ויכולות בעלות מכנה מבצעי משותף בכדי לממש את הריבונות, להגן על ביטחון התושבים והעוברים בגזרה. 

"גדודי החטיבה קרקל וברדלס, הוכחתם תמיד כי גדודי הגנת הגבולות הם מומחים בגזרתם. הדרך שעברנו יחד במיסוד תהליכים משמעותיים, בפיתוח האנשים והמפקדים העמיקו וחיזקו את האמונה בכם והידיעה כי ביום שדממת המדבר תופר, יפגוש האויב בכוח צבאי, איכותי, מקצועי ומוכן. בשנתיים האחרונות זכיתי להיות במדבר ויחד עם אנשים מופלאים, חדורי אמונה, ערכיים, נאמנים למקצוע וצמאים להצלחה, הצלחנו לייסד חטיבה מרחבית – בונה ומפעילת כוח. חטיבה שמתמודדת עם משימות ואתגרים ייחודיים בגבול של שלום.  לסיום, כמה נפלא היה ללמוד ולהבין לעומק כי השקט במדבר מטעה, השינוי מיידי והתוצאה קובעת.״

מדברי מפקד חטיבת ״פארן״ הנכנס, אלוף-משנה אלעד שושן: ״היום אני מקבל ביראת כבוד, את הפיקוד על חטיבת פארן. חטיבה ייחודית המשלבת בניין כוח והפעלתו במשימת ההגנה על תושבים ויישובים בחבל ארץ מרהיב ביופיו. גזרה גדושה באתגרים והזדמנויות, ובעיקר מאופיינת באנשים טובים, הנכונים לבצע את משימתם בכל מחיר על הצד הטוב ביותר. אני נכון לאתגרים הרבים הניצבים בפני, מתוך רצון עז, לחזק את גבולות מדינת ישראל, כפי שעשו זאת בעוז, דורות רבים לפני, החל מלוחמי ולוחמות חטיבת הנגב של הפלמ״ח שלחמו ממש כאן, בשנת 1948 ועד המשמרת שמסתיימת לה היום, בהובלתו של ידידי היקר, בנבה, קצין מבריק ומפקד מעולה.

"אני מבקש להודות לך על שנתיים משמעותיות ביותר, בהן הקמת את חטיבת פארן, ליכדת בחוכמה וברגישות הראויה גופים ואנשים לכדי חטיבה אחת מגובשת. פעלת באומץ לב, ביצירתיות וביוזמה רבה, וקידמת את החטיבה הן בציר המבצעי, הן בדאגה לאנשים והן בנורמות ובסטנדרטים שאתה משאיר אחריך. היום אני מקבל לידי חטיבה חזקה, מגובשת ומשימתית״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית