הצי הסיני מפעיל כלי שיט תת מימיים לא מאוישים באוקיינוס ההודי

סביר יהיה להניח שכלי השיט הלא מאוישים אספו מודיעין אותות אלקטרוני (סיגינט) על ספינות קרב ששהו באזור ועל תשתיות ואתרים במדינות בעלות עניין לסינים, בדגש על הודו

צילום מסך. https://youtu.be/Kn6bvS0rUXQ

הצי הסיני הפעיל באופן שוטף 12 כלי שיט תת מימיים לא מאויישים באוקיינוס ההודי. סבב המשימה הראשון של כלי השיט הלא מאויישים, המכונים Sea Wing, החל במהלך דצמבר 2019 והסתיים בשלהי פברואר 2020. במהלך משימתם אספו כלי השיט הלא מאוישים הסינים מודיעין רב, כך על פי הדיווח הסיני. כלי השיט שוחררו למשימתם ונאספו על ידי ספינות סיניות. 

סביר יהיה להניח שכלי השיט הלא מאוישים אספו מודיעין אותות אלקטרוני (סיגינט) על ספינות קרב ששהו באזור ועל תשתיות ואתרים במדינות בעלות עניין לסינים, בדגש על הודו. בנוסף, ניתן להניח שכלי השיט הלא מאויישים אספו מודיעין חתימות אקוסטי (אקינט) לטובת מערך הצוללות הסיניות. כלי השיט הסיניים דומים מאד לכלי שיט לא מאוישים של הצי האמריקאי מדגם LBS-G. בהקשר זה יש לציין, שהצי הסיני תפס כלי שיט תת מימי לא מאויש אמריקאי ב- 2016. 

הצי הסיני סרב להחזיר את כלי השיט שנתפס חזרה לידי הצי האמריקאי, בטענה שכלי השיט האמריקאי הפר את חוקי השיט הבינלאומיים וסיכן בכך ספינות סוחר סיניות. נראה כי כלי השיט הלא מאויש הסיני מבוסס על שחזור הנדסי (Reverse Engineering) של כלי השיט האמריקאי.

כלי השיט הסיניים פועלים לא רק במרחבי האוקיינוס ההודי אלא נצפו גם באזור הארקטי, אזור בעל עניין מדיני וכלכלי רב לסין. ייתכן שכלים אלו פועלים אף בזירת הים התיכון. זאת ועוד, השימוש בכלי השיט הלא מאוישים (לרבות הפיתוח האיראני בתחום) מצביע על הגידול המשמעותי בציי העולם בשימוש בכלי שיט לא מאוישים, ובעיקר כלי שיט תת מימיים, למשימות איסוף מודיעין אסטרטגי בטווחים רחוקים מהחוף ולפרקי זמן ארוכים מאד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית