הוצאות להורג ועינויים: "מאות נהרגו באיראן"

הזוועות שביצע המשטר האיראני באזרחים בגל ההפגנות האחרון, ממשיכות להיחשף גם שבועות לאחר ההתרחשויות. ארגון זכויות אדם חשף פרטים על פעולות הדיכוי: "אנשים נורו בראשם, נעלמו מבתיהם ונעצרו בבתי חולים"

 

אחת התמונות המעטות היחידות מתוך ההפגנות באיראן. צילום: מתוך טוויטר

ארגון זכויות האדם אמנסטי פרסם נתונים קשים על היקף ההרוגים והנפגעים בפעולות הדיכוי של המשטר האיראני, במסגרת ההפגנות האחרונות במדינה. על פי הנתונים, לפחות 304 בני אדם נהרגו ואלפים נוספים נפצעו בשלושה ימים בהפגנות ברחבי איראן באמצע נובמבר. גורמים אמריקניים העריכו כי ייתכן ומניין ההרוגים עומד אפילו על כ-1,000 איש. אף גורם ממשל איראני לא התייחס עד היום לכמות ההרוגים. ימים רבים לאחר ההפגנות שדוכאו על ידי המשטר מתפרסמים עוד ועוד סרטוני זוועה בעיקר בטוויטר, בהם נראה הרג של מפגינים. 

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הארגון אסף עדויות קשות וניתח סרטונים שחשפו כיצד הרגו אנשי משמרות המהפכה מפגינים רבים במחאות שהתקיימו בין ה-15 ל-18 בנובמבר. "מרבית מקרי המוות שנרשמו על ידי הארגון אירעו כתוצאה מיריות בראש, באזור הלב, בצוואר ובאיברים חיוניים אחרים שהצביעו על כך שכוחות הביטחון ירו כדי להרוג", נכתב בהודעת הארגון.

הכתבות הכי נקראות באתר:

חשש לליקוי במטוסים שהסבה התעשייה האווירית

כן, אדוני שר (הביטחון): ההצהרות הריקות של שרי הביטחון

להציל את טהרן: כך תגרור איראן את האזור לעימות

דיווח: זו הסיבה לכישלון ההגנה האווירית הסורית

תחקיר חשף: השקר האמריקני על מלחמת אפגניסטן

על פי אמנסטי, "הרשויות באיראן עצרו אלפי מפגינים, ביניהם גם עיתונאים, פעילי זכויות אדם וסטודנטים כדי למנוע מהם להתבטא בנושא הדיכוי האכזרי של איראן. חלק מהאנשים נעצרו בבתי חולים ונשלל מהם טיפול חיוני במהלך מעצר, ואילו אחרים נעצרו בפשיטות על בתיהם ומקומות העבודה שלהם".

"במקרים אחרים", תיארו בארגון, "עצורים נעלמו, עונו או הוחזקו ללא אפשרות ליצור קשר עם משפחתם או עם עורכי דין". פיליפ לות'ר, מנהל המחקר של המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון, אמר כי "אסור שהעולם יעמוד בשקט מול הפעולות של המשטר האיראני מאחר והשלטונות במדינה ממשיכים לבצע הפרות נרחבות של זכויות אדם במסגרת הדיכוי האזרחי הקשה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית