אלביט משתתפת במכרז לאספקת טנקים קלים לפיליפינים

החברה תתמודד במכרז יחד עם חברה צ'כית, ויחד הן יציעו את נגמ"שי ה-2ASCOD והפנדור

 

הטנק הצ'כי פנדור. צילום: מתוך ויקיפדיה

צבא הפיליפינים מעוניין לרכוש טנקים קלים (תותח 105 מ"מ) זחליים ומבוססי גלגלים. כך לפי פרסום של Defense-studies. "הפרויקט הפיליפיני מחולק לשני מרכיבים: טנק קל וטנק גלגלי, שניהם מצוידים בתותח 105 מ"מ. המתמודדים בכלים הזחליים כוללים את ה- Hanwha Kמדרום קוריאה, ה-2ASCOD ואת הטנק PT Pindad Harimau / FNSS. בינתיים, ישנן גם פלטפורמות המתמודדות על דרישת הרק"מ הגלגלי 8x8: ה-Pandur II, ה-Centauro II וה-Arma".  

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

לפי האתר Phdefenseresource מדובר ברכש של 30 כלים. מתוכם, 18 זחליים, 10 גלגליים, אחד לפיקוד ואחד לחילוץ. על פי הפרסום, בפיליפינים מעוניינים בספק אחד לשתי הפלטפורמות, ולכן טורקיה משתפת פעולה עם דרום קוריאה כקבוצה. החברות FNSS-PT Pindad יצרו קבוצה נוספת והשלישית כוללת את אלביט מערכות יחד עם GD ו-Excalibur Army הצ'כית. הקבוצה של אלביט מציעה את ה-ASCOD2 והפנדור.

בתוך כך, צבא הפיליפינים קיבל מאלביט מערכות נגמ"שים עם מרגמות מדויקות, כך עולה מפרסום של Maxdefense. הנגמ"שים התקבלו בסוף אוקטובר האחרון, ומדובר בפרויקט הכולל שדרוג 49 כלים, מתוכם 44 כלים עם עמדת נשק ועוד חמישה עם מרגמה מדויקת. מדובר בפרויקט שנחתם בנובמבר 2017.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית