טראמפ מינה את קושנר כאחראי פרויקט בניית החומה עם מקסיקו

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, הנשיא האמריקני מינה את חתנו להיות אחראי על אחד מהפרויקטים החשובים לו ביותר

 

ג'ראד קושנר. צילום: AP

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מינה את חתנו, ג'ראד קושנר, כממונה על הקמת החומה בין ארה"ב למקסיקו. קושנר כבר מקיים פגישות ודיוניים שמטרתם להאיץ את הקמת החומה, והוא עוסק בחוזים עם חברות הקמה, בחלוקת גזרות עבודה ובמימון הפרויקט הגדול.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

על פי פרסום בוושינגטון פוסט, מאז התמנה קושנר לתפקידו הוא מקיים דיונים תכופים ומעביר לראשי המבצעים את דרישות הנשיא. הוא מפעיל לחץ על שירותי המכס והגנת הגבולות וגם על חיל ההנדסה של צבא ארה"ב, לרכוש חלקות אדמה לאורך החומה. רכישת הקרקעות נתקלת בהתנגדות משפטית, שכן מדובר באדמות פרטיות, וכבר הוגשו תביעות משפטיות נגד הפקעת הקרקעות לצורך בניית החומה.

וושינגטון פוסט דיווח עוד כי קושנר מקווה שיצליח להקים קטעי חומה לאורך 450 מייל עד שנת 2020, בקצב של 30 עד 35 קטעים בכל חודש. פקידי ממשל בבירה האמריקנית מסרו כי לטענת קושנר הוא גילה כשלים בביצוע התכנית עד כה, ובממשל יש התנגדות לתכניות של האחראי מטען הנשיא להקים מצלמות לאורך החומה, כולל מצלמות וידאו שיעבירו צילומים רציפים.

על רקע הדיווח על המינוי, נשמעת  ביקורת על כלך שקושנר, חתנו של הנשיא, נכשל עד כה בשני הפרויקטים הגדולים שהנשיא הטיל עליו – התקדמות בהשגת הסדר במזרח התיכון וקידום רפורמה במערכת המשפט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית