לכוחות מיוחדים: צבא קנדה רכש טילי ספייק של רפאל

הצבא הקנדי אישר לישראל דיפנס כי משרד ההגנה של המדינה רכש ב-2016 גרסה של מערכת הטילים. התייחסותו מגיעה לאחר פרסום של תמונות חיילים קנדים שלחמו בעיראק, ולצידם מערכת הטילים של רפאל

 

טילי ספייק. צילום: באדיבות רפאל

היחידות המיוחדות של צבא קנדה רכשו טילי ספייק מחברת רפאל בשנת 2016, כך מאשר קפטן ג'יימי דונובן, מיחידת הדוברות של הצבא הקנדי לישראל דיפנס. "בשנת 2016 רכש משרד ההגנה הלאומי הקנדי גרסה של מערכת הטילים SPIKE לפיקוד כוחות מבצעיים מיוחדים בקנדה", נכתב בהתייחסותו של הדובר.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

דבר הרכישה פורסם לראשונה באתר פרש על בסיס תמונות שדלפו לרשת. באותן תמונות נראו חיילים קנדים במהלך הלחימה במוסול שבעיראק בשנת 2016, מצוידים בטילי ספייק. התמונה נלקחה מתוך כתבה של ערוץ Rudaw הכורדי, ובה נראים צמד חיילים קנדים על שריונית של הכוחות הכורדים, כשהם מתפעלים משגר Spike LR מהדגם החדש ("משגר אחוד"). החיילים הקנדים פעלו במדים רגילים עם תג שנראה בבירור כדגל קנדה. בעקבות הפרסום, פנינו לצבא קנדה, שאישר כאמור, את נכונות הרכישה.

בתוך כך, רפאל הודיעה מוקדם יותר השבוע כי חתמה לאחרונה על חוזה גדול לאספקת טילי ספייק לצבא גרמניה. העסקה בוצעה באמצעות חברת הבת של רפאל באירופה – Eurospike. בחברה הסבירו כי מדובר בהסכם מסגרת רב-שנתי לאספקת טילים ומשגרים ממשפחת הספייק.

כחלק מהסכם המסגרת, המשלוח הראשון יכלול 1,500 טילי ספייק, לצד מאות משגרי ICLU . "ההסכם הרב-שנתי יאפשר למשרד ההגנה הגרמני להמשיך לרכוש טילי ספייק בשנים הקרובות, כדי להשיג את מטרתו להגיע ליחס גבוה בין המשגרים לטילים. כיום, משתמש הצבא הגרמני במשגרים הניידים של רפאל, וכן במשגרים המותאמים לרכבים קלים של צבא היבשה הגרמני דוגמת רכב הפומה, ונוספים", הסבירו בחברה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית