דובר צה"ל: "התוכנית שלנו השיגה את יעדיה"

תא"ל הדי זילברמן סיכם את פעילות צה"ל במבצע "חגורה שחורה", ואמר: "הגא"פ לא הצליח להוציא לפועל את תכניותיו". על התגוננות העורף: "לא שיתקנו את המדינה לכמה שעות"

 

תקיפות צה"ל ברצועת עזה. צילום: AP

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס היום (ה') לסיום סבב ההסלמה האחרון מול ארגון הג'יהאד האסלאמי, שפרץ בעקבות חיסול בכיר הארגון בההא אבו-אלעטא. בתדרוך מיוחד אמר תא"ל זילברמן: "הלילה הסתיימו שתי יממות קרב. הפסקת אש נכנסה לתוקפה. התוכנית השיגה היעדים באופן מהיר ומלא. מהלך יזום מפתיע ועדין. ניהול עדין של עוצמת האש. היה כאן גם שיתוף פעולה הדוק עם השב"כ".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"בחודשים האחרונים", אמר תא"ל זילברמן, "עשינו מאמצים לייצוב המציאות בעזה. להניא בניסיונות רבים דיפלומטיים את בההא מדרכו. הוא היה פצצה מתקתקת, גם נפץ בשטח שמנע יציבות, וגם הפר יציבות. תכלית התוכנית הייתה פגיעה בגא"פ, בידול של חמאס וייצוב עזה בתצורה אחרת. הנחתנו מכה קשה על הגא"פ. שללנו לא יכולות. בההא היה מפקד זרוע צבאית גאפ בעזה. הוא הכוון בידי גא"פ בסוריה, ועסק בשבוע הזה בתכנון ירי רקטי.

דובר צה"ל התייחס להישגי המבצע: צה"ל, בסיוע שב"כ, סיכל כ-25 מחבלים. יש עוד כמה שיתבררו בימים הקרובים. תפסנו אותם בזמן ביצוע פח"ע - ירי רקטות וחוליות נ"ט וחוליות תקיפה. עשינו את זה בעיקר באמצעות תאי 'חופת אש' של אוגדת עזה, במסגרת השיפור שלהם בתוכנית 'ארבע העונות'. הורדנו לתאי התקיפה אנשי אמן מ-9900 ומ-8200 ומיומינט, תוך שילוב מל"טים".

דובר צה"ל התייחס גם לניסיונות של הג'יהאד האסלאמי להוציא פיגועים, ולהצלחה של הארגון לגרום לשיתוק מסוים בעורף הישראלי. "הגא"פ לא הצליח להוציא לפועל את תכניותיו. הוא לא מימש את מה שחשבנו שיממש בסבב הזה. אנחנו יודעים על עשרות רקטות ארוכות טווח (טווח גוש דן) של הגא"פ. נתחקר לעומק למה לא מימשו את יכולותיהם.

לא שיתקנו לשעות את המדינה. הייתה הערכת מצב בעקבות הסיכול. היה מידע קונקרטי והעדפנו לעשות את זה בדרך הבטוחה וללא נפגעים והרוגים בגוש דן. תושבי גוש דן פחות מורגלים בהתגוננות מתושבי העוטף והמיגון שלהם פחות טוב. העדפנו כמה שעות של 'סייף סייד'", אמר דובר צה"ל.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית