ארה"ב: חקיקה שתמנע צוואר בקבוק באספקת חימוש לישראל בחירום

ארגון לובי נוצרי פרו-ישראלי פועל לקידום חקיקה, שתבטיח העברת חימוש לישראל בזמן חירום. החקיקה אושרה כבר ברוב בסנאט ותקודם לאישור הקונגרס, ומשם לאישור הנשיא טראמפ

החקיקה הפרו-ישראלית תגיע לקונגרס. צילום: AP

כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן" והמגבלות שהטיל נשיא ארה"ב אז, ברק אובמה, על אספקת חימוש מדויק לישראל, פועל ארגון Christians United for Israel Action Fund מאחורי הקלעים, להבטיח שזה לא יקרה שנית. זאת, באמצעות קידום חקיקה תחת השם "Strengthening America'sSecurity in the Middle East Act of 2019". החקיקה שעברה ברוב בסנאט בחודש מאי האחרון צריכה להתקדם לאישור הקונגרס ומשם לאישור הנשיא.

הארגון משקיע בקידום החקיקה כ-30,000 דולרים ברבעון יחד עם חקיקות נוספות לטובת מדינת ישראל. שני מרכיבים עיקריים בחקיקה הם אישור מחדש לתמיכה השנתית בישראל עד 2028 בסך של 3.3 מיליארדי דולרים בשנה, ואישור תהליך שיבטיח כי ישראל תקבל חימוש מדויק בשעת צרה צבאית. "למעט במקרה חירום, לא יאוחר מחמישה ימים לפני ביצוע העברה על פי סעיף זה, הנשיא יאשר בהודעה לא מסווגת לוועדות הקונגרס המתאימות את העברת החימוש המדויק", נכתב בחקיקה.

אספקת החימוש לישראל במקרה חירום מותנה בזה שההעברה אינה פוגעת בביטחון הלאומי של ארה"ב (שיש מספיק חימוש). כמו גם, הנשיא יצטרך, בעת חירום בישראל, להוציא בקשת רכש בהולה של חימוש מדויק באם אין מספיק במלאים הקיימים של ארה"ב. החקיקה כוללת עוד מספר סעיפים, ביניהם הקלות בשימוש במוצרים אמריקנים מפוקחים, שת"פ בפיתוח אמצעים להתגוננות נגד כטב"מ ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית