"איראן תייצר 30 פצצות בשנה"

כנס התקשוב: הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ והשר לנושאים אסטרטגיים וענייני מודיעין יובל שטייניץ דיברו בכנס התקשוב והסייבר הבינלאומי של "ישראל דיפנס". השר שטייניץ: "איראן תוכל להגיע להעשרה של 54 אלף צנטרפוגות." הרמטכ"ל גנץ: "לא עובר יום שאנחנו לא נמצאים במצב של קבלת החלטות שעלולות גם להביא להידרדרות כוללת באזור"
השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים ד"ר יובל שטיינץ דיבר היום בכנס התקשוב והסייבר הבינלאומי של ישראל דיפנס, בשיתוף עמותת חיל הקשר והתקשוב ואיגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, ובהשתתפות אגף התקשוב בצה"ל, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות המובילות והתייחס לאיום האיראני, השר שטייניץ אמר בין היתר כי: "לאירועים והמצב בסוריה, סיני ועזה אסור לדחוק לרגע את הנושא הקריטי ביותר שהוא איראן גרעינית.
"הגרעין איראני הוא 'גיים צינג'ר', הוא מעין 'ברבור שחור' או 'נשר שחור' וישנה את מצבה של ישראל, מצבו של המזה"ת ואפילו המצב בעולם כולו. האמביציה של האיראנים היא לשנות את מאזן הכוחות הגלובלי מקצה לקצה, בין האיסלם למערב.
"איראן אינה צפון קוריאה או פקיסטאן, תעשיית הגרעין שלה גדולה עשרות מונים מפקיסטאן ומצפון קוריאה. יש כאן תעשיית גרעין ענפה שנבנתה לא על מנת לייצר מספר פצצות אלא כדי לייצר חומר בקיע לעשרות ומאות פצצות גרעין. לא מדברים על מדינה גרעינית אלא על האפשרות להיווצרות של מעצמה גרעינית. במתקן נתנז איראן מעשירה כיום 12 אלף צנטרפוגות ומתכננת להגיע להעשרה של 54 אלף צנטרפוגות. היא תוכל להעשיר מספיק אוראניום כדי לייצר 20-30 פצצות אטום בשנה. כאשר באתר בקום היא כבר מעשירה עשרות אלפי צנטרפוגות.
"תוך עשור יוכלו להגיע ללמעלה ממאה פצצות גרעיניות. לא מדובר בסכנה של אייתולות עם כמה פצצות במרתף אלא סכנה אמיתית על שלום העולם.
גם אם יקח לה זמן להגיע לייצור פצצות מימן היא תחפה על כך בייצור של עשרות פצצות בשנה. כבר כעת יש לה טילים שמכוונים לעבר ישראל, טילים שמכסים חלק נכבד מיבשת אירופה והיא עושה מאמץ מרוכז לפתח משגר לוויינים שהוא בעצם כיסוי לטילים בליסטים בין יבשתיים". כאשר לדברי השר שטייניץ היא יכולה להגיע לטילים כאלה בתוך שלוש-ארבע שנים.

סד"כ קטן מצוייד, גמיש, ממוגן וקטלני 

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ פתח היום את כנס התקשוב והסייבר הבינלאומי הראשון ביוזמת "ישראל דיפנס" ובשיתוף העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, ב"קריצה" לאנשי התקשוב כשהוא אומר "אין ספק כיבעולם התקשוב אתם די עפים על עצמכם".
גנץ המשיך והתייחס למצב כרגע במזה"ת כשהוא אומר "אנחנו חיים כעת בסביבה אסטרטגית ביטחונית שהדבר הכי בולט בה זה החוסר יציבות". כאשר לדברי גנץ חוסר היציבות הוא הדבר היחיד הבטוח כרגע.
"מה שהיה בארבעים השנים האחרונות והתאפיין באיומים גדולים, רחבים ויציבים מתחלף ביכולות אש לטווח רחוק ובפעילויות טרור ופח"ע וזה המציאות נכון לעכשיו. לא עובר יום שאנחנו לא נמצאים במצב של קבלת החלטות שעלולות גם להביא להידרדרות כוללת. אנחנו נמצאים בסביבת לחימה מורכבת מבעבר ובמימד רב זירתי מול מטרות שמחפשות להעלם, מטרות בעלות זמן חיות קצר שמולן אנחנו חייבים לפעול במהירות ובדיוק.
אנחנו צריכים הרבה מאוד טנקים, מטוסים, כוחות חי"ר ומערכות איסוף אבל העידן הזה של מאסות של סד"כ כבר לא קיים. אנחנו חייבים לנצל כעת את כוח האדם ואת הפיתוחים הטכנולוגיים. סד"כ קטן שיהיה מצוייד, זריז, גמיש, ממוגן קטלני ומוכן.
מה שיאפשר לנו לעשות זאת זה מודיעין איכותי מלמעלה למטה ומלמטה למעלה ורשת רמערכתית, רב זרועית וטקטית.
טבע המלחמה לא השתנה ונותר מרחב לחימה של חיכוך ואי ודאות והדבר הכי חשוב זה המנהיגות, לא ניתן לסמוך על הטכנולוגיות בלבד. גם בשדה הקרב העתידי בסופו של דבר מישהו מסתער קדימה, אם הג'אדטים לא יתאימו ללחימה במנהרה, בחושך אז זה יתאים לילדים שלי לא לצרכים שלנו מול האיומים שבפניהם אנחנו עומדים.
כיום לאור הקיצוצים התקציביים לא מספיק שמוצר יהיה טוב הוא חייב יהיה להיות מותאם מבצעית כך שישפר בצורה מירבית את יכולות הלחימה והאפקטיביות, והתעשיות יהיו חייבות להתאים את עצמן גם מבחינת האילוצים התקציביים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית