ארה"ב חושפת מל"ט אימון דור-5 

"כדי לקבוע אם מערכת אמינה באמת בלחימה, עלינו לבדוק אותה בתנאים מציאותיים. זה כולל הצבתה מול איום מציאותי", אמר רוברט בהלר, מנהל התכנית

מל"ט אימון דור-5 ייצא בטיסה ראשונה בהמשך החודש מדוגווי, יוטה, ארה"ב לאחר סיום בדיקות קרקעיות בספטמבר. לאחר עיכוב של מספר חודשים עקב הגבלות נסיעה בגלל הקורונה, ה5GAT סיים ניסויים קרקעיים. האב-טיפוס היחיד ביצע 24 ניסויים בשישה ימים בלבד, ללא הפרעות או בעיות משמעותיות.

"משרד המנהל, המבחן המבצע וההערכה נותן החסות ל- 5GAT, שהוא כלי טיס בקנה מידה מלא, המייצג, באופן מדויק יותר מכל דבר אחר, את איומי הדור החמישי שמטוסי הקרב עלולים להתמודד עמם. המל"ט בעלות נמוכה נועד לאפשר פלטפורמת בדיקת נשק והערכת נשק, אימוני טייס וכוח קרקע, ופיתוח טקטיקות, טכניקות ונהלים כנגד איום מהדור החמישי", כותבים בפרסום. 

"כדי לקבוע אם מערכת אמינה באמת בלחימה, עלינו לבדוק אותה בתנאים מציאותיים. זה כולל הצבתה מול איום מציאותי", אמר רוברט בהלר, מנהל התכנית. "נכון לעכשיו, חסרה לנו פלטפורמת בדיקה המייצגת באמת יכולות אוויריות של הדור החמישי. מילוי הפער בהקדם האפשרי הוא חיוני בהחלט הן לבדיקות והן לאימונים." 

חברת Sierra Technical Services, הקבלן הראשי, נקטה גישה חדשנית בבניית 5GAT, ובניית מסגרת האוויר ממרכיבים באמצעות כלים רכים כדי להפחית עלויות. קבלן המשנה, Fast Optimal Engineering, תכנן פתרונות עיקריים של מערכות משנה, כולל הפעלת בקרת טיסה, חשמל, הידראוליקה, ציוד נחיתה והיגוי. קבלן המשנה, 5D Systems, היה אחראי על פיתוח חבילת התוכנה המורכבת. ה5GAT משתמש במנועים ואלמנטים אחרים שנלקחו ממטוסים שהוצאו משימוש, כמו גם מערכת בקרת מטוסים קרקעית צבאית אמריקאית קיימת.

אולי יעניין אותך גם