לראשונה, יתקיים טקס פרסי האקוסיסטם של אינוויז׳ן בישראל

האירוע השנתי הבינלאומי, שמציג טכנולוגיות חדשניות המיוצרות על ידי אקוסיסטמות מרחבי העולם, יתקיים באופן מקוון מתל אביב בחודש הבא, כחלק מכנס ההייטק המוביל לחדשנות דיגיטלית,  DLD תל אביב 

בפעם הראשונה בתולדות טקס פרסי האקוסיסטם של אינוויז׳ן, נבחרה תל אביב להיות העיר המארחת. בשל מגפת הקורונה יתקיים הטקס באופן מקוון, והוא יועבר בשידור חי לרחבי העולם ב-13 באוקטובר מתשעה מוקדים בינלאומיים: המרכזי בתל אביב, ושמונה נוספים של המדינות מהן  יעלו לגמר המועמדים הסופיים. הארוע הנו יוזמה של מערכת סייברטק ושל ישראל דיפנס. 

פרסי האקוסיסטם של אינוויז׳ן מציגים ומהללים טכנולוגיות חדשניות, שנוצרו על ידי אקוסיסטמות מקומיות ויושמו באופן בינלאומי. אקוסיסטמה, בהקשר זה, היא מערכת הקשורה ביצירת ואספקת מוצר או שירות מסוים, כאשר כל יישות במערכת משפיעה על האחרות ומושפעת מהן. אקוסיסטמה יכולה להיות קטנה, דוגמת האב או מרכז טכנולוגי, או גדולה – דוגמת עיר. השנה, 45 אקוסיסטמות שונות מ-39 מדינות הגישו מועמדות לפרס, והן מתפרסות על פני תחומים מגוונים כגון רפואה ובריאות, אקלים וקיימות, שירותים טכנולוגיים, תחבורה חשמלית, בינה מלאכותית, ועוד.

בין המתחרים השנה ניתן למצוא את מרכז החדשנות של מילאנו, MIND, שפיתח טכנולוגיה חדשנית לבדיקות סרולוגיות לנגיף הקורונה; את מועדון העסקים של הלסינקי, פינלנד, שעסק בחקר טכנולוגיה קוואנטית; את ה-Ocean Cluster האיסלנדי, שפיתח אניות חשמליות שאינן פולטות פחמן דו-חמצני; את העיר הברזילאית קוריטיבה, בה פותחו בדיקת עיניים דיגיטלית חינמית וכן רובוט המטפל בבריאות העין; ועיר המדע קייהאנה, ביפן, שפיתחה אפליקציה לתרפיה במוזיקה עבור חולי דמנציה.

פאנל מומחים של 20 שופטים מרחבי העולם יבחר את שמונת המועמדים הסופיים עד ה-1 באוקטובר. ההחלטה תתבסס על קריטריונים כגון השפעה, קיימות, יצירתיות, בינלאומיות, והאפשרות לבצע תרומה משמעותית לקהילה העולמית. בנוסף, יבחנו השופטים אלמנטים כגון רגולציה, גישה למימון, רמת מעורבות של הגורמים השונים (למשל ממשלה, אקדמיה, משקיעים וכו׳), השקעה בחינוך, ורמת כוח האדם. בסיום האירוע המקוון של ה-13 באוקטובר, שיתקיים כחלק מכנס ההייטק DLD תל אביב, יוכרז הזוכה. 

בראש פאנל השופטים מכהן היזם בעל השם העולמי, יוסי ורדי, ואליו יצטרפו שגריר האיחוד האירופי לישראל, עמנואל ז׳ופרה, וכן עמיתים מארה״ב, אירופה, דרום אפריקה, טאיוואן, ואיחוד האמירויות.

למידע נוסף, בקרו באתר התחרות

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית