רוסיה: עיתונאי לשעבר נעצר בעוון ריגול לטובת נאט"ו

עיתונאי לשעבר, איוון סאפרנוב, אשר שימש מזה כחודשיים כיועץ התקשורת האישי של ראש סוכנות החלל הרוסית, נעצר בחשד לריגול

bigstock

שירות הביטחון הרוסי, ה- FSB, הודיע היום (ג') על מעצרו של עיתונאי לשעבר, איוון סאפרנוב, אשר שימש מזה כחודשיים כיועץ התקשורת האישי של ראש סוכנות החלל הרוסית, Roscosmos. סאפרנוב נעצר בגין חשד לריגול. סאפרנוב, אחד העיתונאים המומחים ברוסיה בתחומי הצבא והביטחון, נחשד בכך שסיפק מידע צבאי מסווג (אך לא מידע מסוכנות החלל הרוסית) לאחת ממדינות נאט"ו, שזהותה לא נחשפה בהודעת ה- FSB. 

סאפרנוב פוטר לפני כשנה מהעיתון בו עבד, ה- Kommersant, לאחר שעבד על כתבה הנוגעת לעזיבתה הצפויה של חברת הבית התחתון של הפרמנט הרוסי, ולנטינה מאטוינקו. לא הייתה זו הפעם הראשונה שסאפרנוב "סיבך" את העיתון בו עבד. מספר חודשים לפני כתבת התחקיר על חברת הפרלמנט הרוסי, פרסם העיתון כתבה שלא אושרה בצנזורה הרוסית, אודות כוונה מצרית לרכוש עשרים מטוסי תקיפה מתקדמים מדגם Su35. 

פרסום הכתבה על ידי העיתון הולידה איומים מהבית הלבן כנגד מצרים. שר ההגנה האמריקאי, מייק פומפיאו, דרש דאז ממצרים לבטל את ההסכם עם רוסיה, ואיים עליה בסנקציות באם ימומש הרכש מרוסיה. הסכם הרכש הרוסי-מצרי בוטל בעקבות הלחץ האמריקאי.  

ה- FSB פרסם כי פרסום הכתבות על מצרים ועל חברת הפרלמנט אינם הסיבות למעצרו של העיתונאי, אלא פעולות ריגול אחרות שבוצעו על ידו. באם יואשם העיתונאי בריגול הרי שצפויות לו עשרים שנות מאסר בכלא הרוסי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית