ביקורת כשירות מבצעית בטייסת מטוסי 'אדיר' השניה

תמונה: אתר צה"ל

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן מה בבסיס נבטים שבדרום, בדת"ק של טייסת 116 ('אריות הדרום'), טייסת מטוסי 'אדיר' F-35I השנייה שנפתחה בחודש ינואר. תרגיל האזעקה היה חלק מההתכוננות של הטייסת לקראת ביקורת כשירות מבצעית, שבסיומה תוכרז כטייסת מבצעית. 

אתר חיל האוויר מתאר כי אזעקת צבע אדום היתה תחילתו של תרגיל שנועד לאמן את צוות הדת"ק, טכנאי מטוסי 'אדיר', בתרחיש שטיל פוגע בדת"ק והצוות חייב לבצע פעולות  שונות וגם להמשיך להכין מטוסים לגיחות. התרגיל החל באזעקה ובהתראה שצפוי אירוע – נפילת טיל או שריפה. הפעם "נפל טיל". 

מפקד הדת"ק רס"ם גורם סיפר כי הצוות התפצל לביצוע משימות שונות של איתור נפגעים, פינוי, כיוון כוחות החילוץ. במהלך התרגיל "נהרג" מפקד הדת"ק וראש צוות נקרא למלא את מקומו. "אמרנו לצוות כי אי אפשר להפסיק את הפעילות השגרתית ובמקביל יש להמשיך בעבודה העיקרית, והיא הוצאת מטוסי 'אדיר' לטיסות. מטרת האימון היא להכין את האנשים לתרחיש כזה, העלול לקרות במציאות".

טייסת 116 'אריות הדרום' נפתחה בתחילת השנה, אחות לטייסת 'אדיר' הראשונה, 140, בבסיס נבטים. במסגרת ההכנות להכרזה על כשירות מבצעית תעבור הטייסת, צוותי אוויר וקרקע, אימונים המדמים ימי לחימה, תרגילי חימוש, אימונים בהפתעה ותרגילים רציפים הנמשכים כמה ימים". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית