צה"ל חושף מאמן ניהול אירוע פיגוע בגזרת איו"ש

מטרת הזירה מרובת הפרטים שהרכיב קצין הבטיחות החטיבתי, מ"מ לוחמים לשעבר בעצמו, היא לדמות למפקדים את מורכבות תחושת ההפתעה באירועי הפח"ע בגזרת יהודה ושומרון

צה"ל חושף מאמן להתמודדות עם פיגוע בגזרת בנימין באיו"ש. "הכול נקטע כשנשמע לפתע קול של ירי כדורים חסרי קליע, ושחקן שהוטמן בחדר, המחופש לחייל, נופל וצועק שנפגע", מסביר קצין הבטיחות החטיבתי שתפעל את שלב זה, סגן אוריה מור בוריאן.

"שני חובשים", הוא ממשיך, "נכנסו לחדר ופינו אותו, בשעה שברקע נשמע קול קשר שאי אפשר לטעות בו: 'תחנות א' וב', הוכרז נוהל אירוע'. המ"מים פתאום מבינים שיש כאן מצב שהם צריכים להתמודד איתו. חלקם נתקלו באירועים כאלה בעבר והיתר לא, אבל כולם מנסים להפגין קור רוח ולראות לאן הדברים מתפתחים".

מטרת הזירה מרובת הפרטים שהרכיב קצין הבטיחות החטיבתי, מ"מ לוחמים לשעבר בעצמו, היא לדמות למפקדים את מורכבות תחושת ההפתעה באירועי הפח"ע בגזרת יהודה ושומרון, שכן במצב אמת יתופעלו כמעט באופן בלעדי על ידי החיילים הנמצאים בעמדות הקצה. "מהמסדרון נצפים ונשמעים מיד הבהובי סירנות וקולות אמבולנסים, ואז המפקדים רואים את החייל הפצוע מפונה ומבינים שאין להם בעצם מה לעשות כדי להשפיע על האירוע בעצמם", מעיד סגן מור בוריאן.

מקור: www.idf.il

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית