מפקד CENTCOM בצבא ארה"ב: דאעש חי וקיים, ממתין להרים ראש בבוא הזמן

גנרל ג'וזף ווטל (צילום: AP)

לארגון דאעש כמעט ואין טריטוריה, אך הארגון רחוק מתבוסה. הקיצוניים שעדיין פועלים הם נחושים, לא שבורים ועברו תהליכי רדיקליזציה עמוקים", כך אמר מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב גנרל ג'וזף ווטל (VOTEL) בהופעה בפני ועדת הכוחות המזוינים של הקונגרס האמריקני.

"אנשי דאעש ממתינים להרים ראש", אמר הגנרל, "צריך להבהיר כי מה שאנו רואים עתה איננו כניעה של דאעש כארגון, אלא החלטה מחושבת שלהם לשמור על ביטחון משפחותיהם ולשמר את היכולות שלהם. את זה הם עושים באמצעות התכנסות במחנותיהם, ירידה למחתרת ומעבר לאזורים נידחים ומרוחקים, שם הם ממתינים להרים ראש בבוא הזמן".

רבבות לוחמים של דאעש מפוזרים כיום ברחבי עיראק וסוריה, מדווח האתר DEFENSE ONE, כשהם נטמעים באוכלוסיה האזרחית, זה כולל מנהיגים, לוחמים ומשתפי פעולה.

פרשנים מדגישים כי דברי גנרל ווטל מנוגדים להצהרת הנשיא טראמפ בדצמבר על הוצאת הכוחות הצבאיים מסוריה כי "הבסנו את דאעש בסוריה". מאז שינו דוברי הנשיא את הנוסח והם חוזרים ואומרים כי דאעש איבד שטחים, אך הארגון חי וקיים. בהופעתו בפני ועדת הקונגרס אמר גנרל ווטל כי בעניין הוצאת הכוחות הצבאיים מסוריה ומאפגניסטן "לא קיבלנו שום הוראות לצאת ואין פקודות נסיגה משום מקום".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית