"עקרו להם שיניים וציפורניים" - המודיעין הפלסטיני חוטף ומענה תושבי מזרח ירושלים שמוכרים נכסים ליהודים

"עקרו להם שיניים וציפורניים, החדירו שיפוד לוהט לאיבר המין שלהם ובקבוק שבור לפי הטבעת. זה מה שהאדם שנחטף עובר עכשיו", אומר עו"ד ברק הלר בדיון בועדת הפנים

מאת lehava nazareth Pikiwiki Israel, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=25180950

"מה המשטרה עושה כדי שמחר לא יחטפו עוד מישהו ויענו אותו במשרדי הרשות הפלשתינית?" שאל יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש בדיון על האלימות נגד תושבים ערבים בירושלים, שמעורבים בעסקאות מקרקעין עם יהודים. "כמה מקרי חטיפה ומעצר של תושבי ישראל על ידי הרש"פ היו בחמש השנים האחרונות? האם בתי המשפט נימקו מדוע שוחררו עצורים מהרש"פ שהיו מעורבים בחטיפה?"
 
בסיכום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ קיש: "אני מפריד בין המקרה הנוכחי של חטיפתו והחזקתו של עיסאם עקל במשרדי הרש"פ, בה צריך לטפל בדחיפות, לבעיה העקרונית. הוועדה תתכנס בקרוב לדיון מעקב מצומצם וסגור עם השב"כ, המל"ל ומשרד הביטחון. לא ניתן שבגלל רגישות הנושא הוא יהפוך למחדל. מעצרו של האיש בידי הרש"פ אינו קביל, וכל מי שמעורב בכך ישלם מחיר.
 
המשטרה חייבת להפסיק את ציד מוכרי הקרקעות ואת הפעילות האקטיבית של הרש"פ בתוך ירושלים. צריך לעקור את זה מהשורש. אנו מטפלים בתסמין – חטיפתו ומעצרו של האיש, בגלל הדחיפות, אבל צריך להתמודד עם התופעה. לא יהיו ציידים בשטח ישראל. צריך לשלול למעורבים את תעודות הVIP. פעילותם פוגעת בריבונות שלנו. הוועדה תפעל לתיקון חוק היישום. אני מבקש מהשב"כ וממשרדי המשפטים וביטחון הפנים להציע לוועדה הצעה לתיקון החוק, במטרה לפעול כנגד פעילות הרש"פ בתוך ירושלים".
 
סנ"צ גלעד בהט, רמ"ד חקירות במשטרה: "אנו מכירים את המקרה הספציפי שכרגע עצור ברש"פ. אני לא מכיר מקרה נוסף של חטיפה".
 
ח"כ בצלאל סמוטריץ: "מחר 'מושל ירושלים' של הרש"פ הולכת לחקור עו"ד מיפו בחשד שהיה מעורב בעסקה עם יהודים. ברור שזה לא חוקי. עוברים כאן על 10 עבירות. זו גזענות. אם הוא היה תל אביבי?"
 
ח"כ ענת ברקו: "על זה סגרו את האוריינט האוז".
 
ח"כ מוטי יוגב: "החבורה הזו ממשיכה לשים אנשים בסיכון".
 
עו"ד ברק הלר: "אני מייצג 65 איש שנחטפו ועונו על ידי הרש"פ, 16 מהם אזרחים ישראלים. הם הגיעו לביהמ"ש המחוזי בירושלים וסיפרו והראו איברים מצולקים. עקרו להם שיניים וציפורניים, החדירו שיפוד לוהט לאיבר המין שלהם ובקבוק שבור לפי הטבעת. זה מה שהאדם שנחטף עובר עכשיו. הוא נחשב בעיניהם לבוגד. הוא בנאדם, ומדינת ישראל חתומה על אמנה נגד עינויים שמחייבת לעשות הכל כדי לשחרר אותו מיד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית