איראן: "נודיע על הרחבת היקף העשרת האורניום ונמשיך בתכנית הטילים"

לאחר יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין, איראן הצהירה כי תודיע לסבא"א על כוונתה להרחיב את תהליך העשרת האורניום. המנהיג העליון רוחאני הכריז כי הורה למדענים האיראניים להיות מוכנים להגביר את יכולות העשרת האורניום

חמינאי (צילום: AP)

סוכנות הגרעין של איראן הצהירה כי תודיע לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על כוונתה להתחיל בתהליך להרחבת תהליך העשרת אורניום, בעוד המנהיג העליון חמינאי הכריז בנאום פומבי ובציוץ בטוויטר כי הורה למדענים האיראניים להיות מוכנים להגביר את יכולות העשרת האורניום ו"לפתוח בהכנות כבר מחר".

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית בטהרן, עלי אכבר סלחי, אמר לסוכנות הידיעות FARS כי טהרן מסוגלת ומוכנה להעלות את רמת ההעשרה. "עשינו את כל ההכנות בתחומים שונים על מנת לחזור לתקופה שלפני הסכם הגרעין. אם נחליט לפתח פעולות שונות, כולל העשרה, נהיה מוכנים להגדיל את רמת ההעשרה".

ואילו דובר הסוכנות לאנרגיה גרעינית ברהוד סמלוונדי אמר לסוכנות הידיעות INSA כי הסוכנות תודיע היום (שלישי) לסוכנות הבינלאומית על כוונתה להתחיל בתהליך ההעשרה. "במכתב שיגיע לסוכנות הבינלאומית תודיע איראן על תחילת תהליך העשרה אורניום שש פלואורי (המשמש להעשרה ולייצור דלק ונשק גרעיני, משמש כחומר הזנה לצנטריפוגות).

בנאום בפני המוני מאמינים אמר המנהיג העליון, האייתולה חמינאי, שאיראן חייבת להיות מוכנה להגביר את קצב ה עשרת האורניום אם הסכם הגרעין יתמוטט. כן הכריז שארצו תמשיך בפיתוח טילים. NBC NEWS מדווחת שחמינאי הודיע שטהרן לא תיכנע ללחצים האמריקניים, והורה למדענים להיות מוכנים להגביר את יכולות העשרת האורניום, אם יהיה צורך. בציוץ בטוויטר קרא חמינאי למדעניו להיות מוכנים "מחר". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית