בקרוב: שידרוגים בחיל הרפואה

השיפורים שעתידים לייעל את הטיפול בפצועים בשטח כוללים איחוד בין "צוותי 10" והפלה"קים, ורכישתם של שמיכות חימום ואוהלי טיפול משודרגים

בקרוב תצא לדרך שורה של שינויים ושיפורים במסגרת חיל הרפואה של צה"ל, שמטרתן לשפר את הליך הטיפול בפצועים בשטח. בין היתר, הצוותים האחראים על ניתוחים בשטח (צוותי 10) יאוחדו עם פלוגות ההחייאה הקדמיות (פלה"קים) האחראיות על הטיפול הנמרץ בשטח.

כתוצאה מכך, הפצוע שיישלח אל אוהל הטיפול הנמרץ, יוכל בחלק מהמקרים לעבור גם ניתוח במקום מה שיכול לשפר את הטיפול. 

במסגרת שורת השידרוגים יקלוט חיל הרפואה בעוד מספר חודשים גם כ-60 שמיכות חימום חדשות אשר מתחברות למפזר חום קומפקטי ומתמלאת באוויר חם, ובכך שומרות על טמפרטורת גוף תקינה של הפצוע שנמצא בטיפול נמרץ או מחכה לניתוח. השמיכות קיימות בגדלים שונים, כך שאם לוחם יעבור ניתוח בפלג גופו העליון - גם בזמן הניתוח ניתן יהיה לפרוש את השמיכה על רגליו.

בנוסף, עד סוף השנה עתידים להיכנס לשימוש בצה"ל גם כמאה אוהלים משודרגים שאותם ניתן להקים תוך דקות ספורות, ויהוו תשתית נוחה לצוותים הרפואיים בשטח ויאפשרו הענקת טיפול מירבי לפצוע. האוהלים הנוכחיים מוקמים בתוך שלוש שעות ומעלה. 

האוהלים החדשים הקלים יחסית, גם מותאמים להעמסה על נגמ"ש ועל כן אין צורך במשאיות הובלה. האוהלים החדשים יאפשרו פריסה מהירה ונוחה יותר במרחב הלחימה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית