ידידי צה"ל גייסו מיליוני דולרים

באירוע החגיגי של עמותת ידידי צה"ל בארה"ב השתתפו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי וסרן זיו שילון שנפצע באורח קשה בפיצוץ מטען בגדר המערכת בעזה
סרן זיו שילון, האלוף (מיל') ג'רי גרשון והרב יחיאל אקשטיין (צילום: שחר עזרן)

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) הצליח לגייס בערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל סכום של כ-27 מיליון דולר לרווחת החיילים. בערב החגיגי השתתפו כ-1,400 אורחים מרחבי ארה"ב, פנמה וישראל ונציגים בכירים של צמרת צה"ל.

האירוע השנה היה בסימן יחידות המודיעין של צה"ל והכוחות המיוחדים. כאות הוקרה והערכה על התרומה של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב, והשינוי המשמעותי שהוא מאפשר בחייהם של עשרות אלפי חיילי צה"ל ובני משפחותיהם, הגיע לכבד את התורמים הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (מיל') גבי אשכנזי אשר ברך את התורמים והודה להם בשמם של חיילי צה"ל ומפקדיו על תרומתם ארוכת השנים לצה"ל ולחברה הישראלית.

עוד נכחו באירוע האלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון, מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה, נילי פאליק, יו”ר ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה, ג’וליאן ג’וספסון, נשיא ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה, נשיא ומייסד הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, טלי ליפקין שחק ואורחים נוספים. אחד מהרגעים הבולטים באירוע כלל הצדעה לסרן זיו שילון, מ"פ בגבעתי, שרק לפני כמה חודשים נפצע קשה, ואיבד את ידו בפיצוץ מטען חבלה בסמוך לגדר הביטחון.

במהלך הערב אמר סרן זיו שילון שהוא ראה במו עיניו את ההשפעה של התרומות של ארגון FIDF על החיילים שלו והדגיש את החשיבות של התרומת לרווחת חיילי צה"ל. במהלך הערב שוחחו ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי וחיילים מיחידת מודיעין העלית 8200 בשידור לווייני חי עם האורחים באולם והודו לתומכים על תרומתם הנדיבה.

ערב ההצדעה השנתי בניו יורק הוא אירוע גיוס התרומות המרכזי והגדול ביותר של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב. השנה, נתרמו למען רווחת חיילי צה"ל כ - 27 מיליון דולר במהלך האירוע, מתוכם תרומת שיא של הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, בסך 5 מיליון דולר, קרן ג'ינסיס תרמה מיליון דולר, ילדיה של יו"ר ארגון FIDF, נילי פאליק, תרמו לזכר אביהם המנוח ולכבוד פעילותה רבת השנים של אימם למען החיילים מיליון דולר, חטיבת המנהיגות הצעירה של ארגון FIDF תרמה 1.3 מיליון דולר, ומעצב האופנה אלי טהרי תרם 130 אלף דולר.

יו"ר אירוע ההצדעה השנתי, ארתור סטארק הודה לאורחים והתורמים ואמר: "כפי שאמר דוד בן גוריון, אויבנו יכולים להרשות לעצמם להפסיד פעם אחר פעם, אך אנחנו איננו יכולים להרשות לעצמנו להפסיד אפילו בקרב אחד". מנכ"ל הארגון, האלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון, אמר במהלך האירוע: "מטרתנו הערב היתה להודות ולהוקיר את החיילים הנמצאים בחזית ומגינים על מדינת ישראל וכל יהודי באשר הוא. אירוע זה מבטא את הברית בין יהדות ארה"ב ובין החברה בישראל באמצעות התמיכה בחיילים".

ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח הפועל בארצות הברית מזה 32 שנה, והוקם על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה. מטרת הארגון היא דאגה לרווחת החיילים והחיילות שמשרתים בצה"ל, למשפחותיהם ולמשפחות השכול.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית