חטיבה חדשה בדרום: "אילת"

בטקס חגיגי נחנכה החטיבה. אלוף פיקוד דרום: "חטיבת 'אילת' היא המשלימה של שינוי התפיסה המבצעית, המספקת ביטחון ותחושת ביטחון באזור"
(צילום: דו"צ)

חטיבה מרחבית חדשה לעוצבת "אדום": באזור אילת התקיים טקס הקמת החטיבה המרחבית "אילת". הטקס התקיים במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, מפקד עוצבת "אדום", תא"|ל נדב פדן, וראש עיריית אילת, מר מאיר יצחק הלוי.

החטיבה המרחבית החדשה הינה החטיבה המרחבית השלישית בעוצבת "אדום" בנוסף לחטיבה המרחבית "שגיא" ולחטיבה המרחבית "ערבה". אל"מ רועי בארי אשר סיים לאחרונה את תפקידו כמפקד חטיבת "הערבה" נכנס לתפקידו כמקים ומפקד החטיבה הראשון. אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, אמר כי "אנו נמצאים בתקופה עם תהפוכות רבות. אנחנו עורכים שינויים רבים, בתוכם הקמת החטיבה המרחבית ושינוי התפיסה המבצעית. אנחנו בשלבים אחרונים של סגירת הגדר לאורך הגבול ונשאר לנו לסגור את גזרת עוטף אילת, בתוך כך הורדנו את מספר המסתננים לארץ בצורה משמעותית. חטיבת "אילת" היא המשלימה של שינוי התפיסה המבצעית, המספקת ביטחון ותחושת ביטחון".

אל"מ רועי בארי אמר כי "משימת החטיבה עומדת לנגד עינינו והיא הגנה על תושבי העיר אילת וסביבתה, מתן ביטחון ותחושת ביטחון. תהליך הקמת החטיבה שהחל לפני מספר חודשים הוא משימה שטומנת בחובה אתגרים מבצעיים, פיקודיים, מנהיגותיים ואין לי ספק שנעמוד בכל המשימות והאתגרים שיעמדו בפנינו".

קצין בכיר בחטיבה החדשה סיפר כי התהליך של הקמת החטיבה החל עם הידרדרות המצב בחצי האי סיני. "כאשר הבנו שסיני הופכת למגרש משחקים של ארגוני טרור רחוקים וקרובים נוכח 'האביב הערבי' ועוד תהליכים כגון הפיגוע בכביש 12, זה זירז את הקמת חטיבת 'אילת' והיכולת לשלוט על מרחב כזה היא מאתגרת. החטיבה תגן על העיר אילת והמועצה אזורית אילות. עשינו כאן בניין כוח גיבוש תפישה מבצעית וגיוס משאבים נחוצים טכנולוגיים וכמובן בניית גדר והיום חנכנו רשימית את החטיבה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית