שינוי במבנה הבעלות באירונאוטיקס

פרסום ראשון: קרנות הון סיכון ייקחו שליטה. מנהל החטיבה האווירית רן כרמלי התפטר. ימונה מנכ"ל חדש?

טלטלה בארונאוטיקס: קרנות הון סיכון שהשקיעו בעבר בחברה צפויות להגדיל בצורה דרמטית את אחזקתן, לאחר שהחברה לא עמדה בהתניות פיננסיות במסגרת הסכם ההשקעה. הגדלת השליטה תהיה על חשבון בעלי המניות האחרים, ובראשם האחים שקד ומייסד החברה, אבי לאומי.

בתוך כך, מספר שתיים באירונאוטיקס, סא"ל (מיל') רן כרמלי, שמנהל את החטיבה האווירית בחברה, התפטר מתפקידו, כך נודע ל"ישראל דיפנס".

אירונאוטיקס נקלעה לאחרונה לקשיים כלכליים ובאחרונה נבדקה אפשרות  למכירת גרעין המניות של החברה לרפאל, שמחזיקה ביחד עם אירונאוטיקס בבעלות משותפת בחברת קונטרופ, ואולם מסתמן כי קרנות הון סיכון שונות הן שיגדילו את אחזקתן בחברה. מדובר בקרנות KCPS ובראשית. ההשתלטות עשויה להיות מלווה בהזרמת מזומנים לחברה.

ל"ישראל דיפנס" נודע עוד כי שחר קרביץ, מי שיועד להחליף את מנכ"ל אירונאוטיקס היוצא אבי לאומי, עדיין מתמודד על תפקיד המנכ"ל, זאת לאחר שבמרץ האחרון בוטל המינוי, חודש בלבד לאחר שפורסם עליו. במקום קרביץ כמנכ"ל הבא של אירונאוטיקס היה אמור להתמנות ישראל לבנת שעמד במשך שנים בראש החטיבה הביטחונית של נייס, אולם גם מנוי זה לא צלח.

בחודש שעבר החלה אירונאוטיקס בהליך התייעלות שכולל גם פיטורים של עשרות עובדים, זאת לאחר ביטולה של העסקה למכירת מל"טים שנחתמה ב-2010 עם משרד הביטחון הפולני, במסגרתה התחייבה אירונאוטקיס לספק לפולין מערכות מל"טים בתמורה לכ-30 מיליון דולר. לטענת משרד ההגנה הפולני החברה לא עמדה בזמני האספקה של המערכות.

כמו כן, היום פורסם כי צבא טורקיה מתכנן להחזיר לישראל שלושה מל"טים טקטיים מדגם אירוסטאר מתוצרת החברה, בטענה שהם אינם עונים על ציפיותיו במאבקו נגד המחתרת הכורדית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית