דור רביעי של מעבדי אינטל

דדי פרלמוטר, סגן נשיא אינטל ומנהל המוצרים הראשי של החברה הציג את המחשוב התפישתי, בו ההתקנים מצטיידים בחושים אנושיים על מנת לתפוס את כוונותיו של המשתמש
מכונת מכירת בקבוקי קולה מבוססת על מעבד Corei7 (צילום: יח"צ)

דדי פרלמוטר, סגן נשיא אינטל ומנהל המוצרים הראשי של החברה, הציג בכנס המפתחים של אינטל (IDF) שנערך בסן פרנסיסקו, את תחום חוויית המחשוב האישי, אשר לטענתו עוברת מהפך למחשוב תפישתי, בו ההתקנים מצטיידים בחושים אנושיים על מנת לתפוס את כוונותיו של המשתמש, והציג חלק מהיכולות אותן מפתחת אינטל בפלטפורמות הקיימות והעתידיות שלה.

כחלק מהפרזנטציה שלו, הציג פרלמוטר מכונת מכירת בקבוקי קולה מבוססת על מעבד Corei7, שמבצעת את תהליך מכירת פחיות הקולה דרך המחשב. בנוסף לחלוקה של בקבוקי קולה, המכונה כוללת גם מסך 46 אינץ' אשר מאפשר לשחק משחקי וידאו ואפילו לצלם תמונה של האדם הקונה את המשקה. פרלמוטר הציג את ערכת פיתוח התוכנה SDK, שתצא לשוק בתחילת הרבעון הבא, וקרא לקהילת המפתחים לשתף פעולה עם אינטל בהבאת הגל הבא של יכולות מחשוב תפישתי לפלטפורמות המבוססות על מחשבי Core.

הערכה תאפשר למפתחי חומרה ותוכנה להוסיף אינטראקציה באמצעות מחוות, זיהוי פנים וקול ומציאות משופרת, למחשבי אולטרבוק ומחשבים אישיים המבוססים על מעבדי Intel Core קיימים ועתידיים. פרלמוטר דיבר גם על ההתקדמות שהושגה לשילוב זיהוי קול באולטרבוק, והדגים מערכת המריצה את גרסת הבטא של Nuance Dragon Assistant שעבר אופטימיזציה למעבדי Intel Core processors, ועדכן כי חברת דל מתכננת לכלול את Dragon Assistant Beta בארה"ב במחשב האולטרבוק Dell XPS13 שלה כבר ברבעון הבא.

פרלמוטר הציג את המאפיינים המרכזיים של ערכת ה-SDK אשר תעניק למפתחים גישה לזיהוי קול, לרבות יכולות לפקודות ובקרה באמצעות קול, הכתבת משפטים קצרים והמרת טקסט לדיבור. ניתוח פנים הכולל את היכולת לאתר ולזהות פנים, איתור ציוני דרך גיאוגרפיים של שש ושבע נקודות, ואיתור מאפיינים לרבות חיוך, מצמוץ וקבוצות גיל. מעקב עומק מטווח קרוב (כ-15 עד 90 ס"מ) - מצב הפעולה הייחודי של ה-SDK למעקב עומק מטווח קרוב, יאפשר למפתחים להגדיר שימושים חדשניים המזהים את המנח של הידיים, האצבעות והמפרקים של המשתמש. הוספת מעקב מטווח קרוב תומכת בזיהוי מנחי סטטיים ומחוות נעות של הידיים. מעקב אחר עצמים דו-ממדיים ותלת-ממדיים, לרבות שימוש מרתק במציאות משופרת המאפשר למפתחים לשלב תמונות בזמן אמת ממצלמת RGB עם מעקב טווח קרוב של חיישן העומד בתמונות גרפיות דו-ממדיות ותלת-ממדיות על מנת ליצור חוויות חדשניות המעניקות למשתמש תחושה ממשית מאוד.

ה-SDK תומכת גם במעקב עצמים ללא סמנים (Marker-less) כך שניתן יהיה לשבץ עצמים דו-ממדיים ותלת-ממדיים שהוגדרו מראש בתוך סצנה חיה באופן חלק ובלתי מורגש. פרלמוטר תיאר כיצד המעבדים בעלי צריכת האנרגיה הנמוכה, שיהיו זמינים בדור הרביעי של משפחת מעבדי Core של החברה החל מהשנה הבאה, יציבו רף חדש לחוויית המחשוב הנייד עם מחשבי אולטרבוק חדשניים בתצורה דו-תכליתית (convertible – לפטופ ומחשב לוח). בדבריו בפני משתתפי פורום המפתחים של אינטל, אמר פרלמוטר כי אינטל הצליחה להפחית את צריכת האנרגיה של הפלטפורמה שלה במצב חוסר פעולה (idle) בעזרת הדור הרביעי של משפחת מעבדי Core המבוססים על המיקרו-ארכיטקטורה Haswell לרמה של פי 20 בהשוואה לדור השני של המעבדים, וזאת תוך אספקת ביצועים ותגובתיות יוצאי דופן.

"הדור הרביעי של משפחת מעבדי Intel Core, והקו החדש שלנו של מעבדים הצורכים מעט חשמל, הוא אות הפתיחה לעידן של חדשנות חסרת תקדים במחשוב נייד", אמר פרלמוטר. "התמקדותנו באספקת צריכת אנרגיה נמוכה יותר במקביל לביצועים מעולים, שתי התכונות שבהן מצטיינים המעבדים שלנו, היא שלב קריטי הדומה לשינוי שעברנו ב-2001, כאשר הרחבנו את התמקדותנו לתחומים נוספים מעבר למהירות המעבד בלבד. כתוצאה מכך, לקוחותינו יוכלו לספק מחשבים דו-תכליתיים דקים ולא מתחממים, כמו גם פריצות דרך דרסטיות במנעד גדל והולך של התקנים ניידים".

פרלמוטר הרחיב על טווח הניידות השלם שמציעה אינטל ועל האפשרויות שהחברה מציעה לכל חוויה ניידת. הוא הציג את הדור הבא של מעבד Intel Atom (שם קוד "Clover Tail") - מערכת על שבב (SoC) שתוכננה במיוחד ל-Windows 8. ה-Atom נבנה בטכנולוגיית 32 ננמוטר של אינטל, ומספק את הכוח למחשבי לוח ודו-תכליתיים קלי משקל עם חיי סוללה ארוכים מאוד וטכנולוגיית Always on בעיצוב דק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית