השגרה המגוחכת בדרום

השגרה המגוחכת בדרום

הכל מתנהל כאן על פי תסריט של מערבון ספגטי מהסוג הגרוע. אתמול ירו מחבלים במקלע כבד על אזרחים בצומת יד מרדכי. הבוקר פרסם דובר צהל הודעה על כך ש"כלי טיס של חיל האויר ........" הכל מתוסרט מראש. שיגרה. עד שמישהו ייהרג מהתקפת רקטות או מקלעים לא יזוז כאן דבר.

ירייה אחת על בנין במרכז תל אביב הייתה משגעת את המערכת. שר הביטחון היה מתראיין בכל ערוץ טלוויזיה ומדבר על "אפס סובלנות" כלפי המחבלים. אבל כאשר זה קורה בדרום המרוחק הכל שונה. שם מותר לנסות לפגוע באזרחים, שם רמת הסובלנות שונה. אין מדינה בעולם שהייתה מגלה סובלנות כזו אבל בישראל הכל הפוך.

לו היה במדיניות הזו משום תרומה לבטחון תושבי הדרום, הייתי מברך את הגאונים שקבעו אותה. אבל מה שיש כאן זו לא גאונות אלא פחדנות, חוסר החלטה ובריחה מאחריות. "הסבב הבא בעזה יהיה קשה...נכה במחבלים" -  גם כאן יש כבר שיגרה של מרואיינים, שיגרה של פטפטת. כולם מדקלמים את השטויות שלהם ותושבי הדרום ממשיכים לספוג. רק בנס לא נהרגו אתמול מבוגרים ותינוקות. רק בנס אין היום הלוויות בדרום. אבל הנס הזה מספיק שוב כדי להגיב בצורה רופסת, לא החלטית, שגרתית שרק מדרבנת את המחבלים ברצועה לבצע עוד פעולות כאלה.

גם האבחנה המלומדת שמושמעת בכל פעם על כך שהתקיפה בוצעה על ידי "תת ארגון שלא סר למרותו של החמאס" כבר יוצאת מכל החורים. מישהו המציא את השטות הזו כחלק מהגישה של ספיגה, של הסכמה לכך שניתן לסבול פגיעה בתושבי הדרום. יש ממציאים בממשלה. זו עובדה. מה שאין שם זה מקבלי החלטות עם איבר שמוכיח על גבריות וכושר החלטה. מי שסובל מהמצב הגופני הזה הם מאות אלפי תושבי הדרום שסופגים רקטות בכל כמה ימים ואתמול כדורי מקלע כבד. לו היו ראשי המדינה מקדישים לביטחון בדרום שמינית מאמץ ועזות רוח כמו לנושא גיוס החרדים כבר מזמן היה שקט בדרום. אבל יש להם סדר עדיפות דפוק. הם הרי פוליטיקאים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית