נשיא המדינה פרס ביקר במפעל אינטל בקרית גת

נשיא המדינה שמעון פרס ייחס את הצלחת אינטל בישראל ל"הנהלה נחושה ורגישה, שיודעת לנהל לא רק מכונות, אלא גם אנשים, כי ככלות הכל מדובר בהישג של בני אדם".
ב"חדר הנקי"-משמאל לימין: נשיא המדינה שמעון פרס, מולי אדן , מקסין פסברג

מפעל אינטל בקרית גת אירח היום (ה') את נשיא המדינה שמעון פרס. מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, ומקסין פסברג, מנכ"לית אינטל, הציגו בפני הנשיא את הישגי החברה לאורך השנים וסקרו הפיתוחים האחרונים שהוציאה אינטל לשוק. בשיאו של הביקור נכנס הנשיא פרס לסיור ב"חדר הנקי" (Clean Room) של המפעל, בו מיוצרות פרוסות השבבים מסיליקון. לצורך הביקור ב"חדר הנקי", לבש הנשיא פרס חליפה סטרילית מיוחדת, המונעת את זיהום החדר המתוחזק ברמת סטריליות וניקיון של פי 10,000 מחדר ניתוח בבית חולים.

עוד במסגרת הביקור, נפגש הנשיא עם עובדי המפעל שמעסיק 3,500 עובדים, השיב לשאלות אחדים מהם, וכן קיבל משריל אסקיו, סגנית נשיא באינטל העולמית לאחריות, שהגיעה לביקור מיוחד בישראל, על מנת להגיש לפרס את דוח האחריות התאגידית האחרון של אינטל. נשיא המדינה שמעון פרס ייחס את הצלחת אינטל בישראל ל"הנהלה נחושה ורגישה, שיודעת לנהל לא רק מכונות, אלא גם אנשים, כי ככלות הכל מדובר בהישג של בני אדם". פרס הוסיף ואמר ש"מפעל אינטל הנו שיא הטכנולוגיה ופסגה ישראלית שאין מעליה. מה שעושים כאן לא עושים בשום מקום בעולם עם עליונות טכנולוגית ושליטה מלאה וזו עדיין ראשית הדרך."

הנשיא פרס הזכיר כי הוא היה שר האוצר שחתם על ההסכם הראשון עם אינטל העולמית להשקעה בישראל. "אינטל החזירה במיסים את כל הכספים שקיבלה ממדינת ישראל, ואף מעבר לכך. ככל שההשקעה תהיה יותר גדולה ככה תהיה תמורה גדולה יותר", אמר הנשיא פרס. "מי שיער אי פעם שקרית גת תהיה אחת מנקודות הטכנולוגיה הגבוהות בעולם, האוורסט של המדע הטכנולוגי. זהו מפעל שקיים 28 שנים ונותן לישראל את התנופה להגיע לשיאי המדע הטכנולוגי. המפעל הזה הופך את ישראל לארץ זבת חלב וצ'יפים (שבבים). אנו גאים בעובדים וגאים בשותפות עם חברת אינטל שגילתה אמון במדינת ישראל ובחרה בישראל, ובקרית גת, להקמת המפעל שלה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית