"נצטייד ברקטות מאוד מדוייקות"

מפקד זרוע היבשה, האלוף סמי תורג'מן סיפר בכנס האש הבינ"ל השני על תכניות הצבא להצטייד באמל"ח שיגביר את יעילות הפעלת האש

צילום: ישראל דיפנס

האלוף סמי תורג'מן, מפקד זרוע היבשה, מגלה כי בצה"ל מתכננים בשנים הקרובות הצטיידות ברקטות מדוייקות בעלות טווח ארוך, במטרה להגביר את יכולת האש מן היבשה. "אנחנו מתכוונים להצטייד ברקטות מאוד מדוייקות ולטווח ארוך בזמן הקרוב", אמר תורג'מן, בכנס האש הבינ"ל השני המתקיים בימים אלה בבית התותחן בזיכרון יעקב.

תורג'מן הוסיף ואמר כי בצה"ל מתכוונים לבנות גם גוף שירכז את כל יכולות האש בצבא. "זה יהיה מיני מרכז אש – גוף קטן אבל סופר יעיל, בניגוד למצב כיום של הפעלת אש ברמה של סיוע חטיבתי", הסביר תורג'מן לנוכחים.

הוא סיפר עוד כי במהלך השנים האחרונות צה"ל למד למצות את כוח האש שלו בצורה יותר טובה. "מפעל איסוף המודיעין והפעלת האש מפיק תוצאות טובות יותר, ובמקביך האויב הלך והקטין את החתימה שלו".

תורג'מן הוסיף עוד כי בתכנון של זרוע היבשה – מערכת איכון ויירוט קטנה וניידת שתפעל במסגרת הכוחות הקדמיים הלוחמים בשטח באופן מיידי. "מדובר על מעין סוללה ניידת שתנוע עם הכוחות בשטח", הסביר תורג'מן.

כנס האש הבינ"ל השני, ביוזמת עמותת התותחנים, חיל התותחנים וזרוע היבשה, ובשיתוף חיל האוויר, אגף התקשוב ואגף המודיעין, מאורגן על ידי ישראל דיפנס. השנה מתמקד הכנס בהפעלת אש משולבת בסביבת לחימה מורכבת המאפיינת את העידן הנוכחי.

***
לסיקור המלא של כנס האש

img
Rare-earth elements between the United States of America and the People's Republic of China
The Eastern seas after Afghanistan: the UK and Australia come to the rescue of the United States in a clumsy way
The failure of the great games in Afghanistan from the 19th century to the present day
Russia, Turkey and United Arab Emirates. The intelligence services organize and investigate