מח"א טס על V-22

מפקד חיל האוויר היוצא האלוף עידו נחושתן ביקר בארה"ב. הוא קיבל את אות לגיון ההצטיינות על תרומתו לתחום הביטחון האמריקני, והטיס בעצמו את המטוס החדש של בואינג, שחיל האוויר שוקל את רכישתו
האלוף נחושתן מקבל את העיטור (צילום: חיל האוויר)

מפקד חיל-האוויר, האלוף עידו נחושתן, יצא לביקור עבודה בארה"ב. הביקור הגיע לשיאו עם קבלת העיטור מידי מקבילו האמריקאי, אך קדמו לו פגישות מקצועיות רבות, ביקורים ואף פגישה קרובה עם מטוס הקרב העתידי של חיל-האוויר הישראלי.

האלוף נחושתן יצא לגיחת סימולטור של מטוס ה-35-F ואף הטיס את ה-V-22, המטוס בעל יכולת המראה ונחיתה אנכיים, שחיל האוויר שוקל את רכישתו. מאז יולי 1942, מוענק אות לגיון ההצטיינות האמריקאי לאנשים שתרמו תרומה יוצאת דופן בתחום הביטחון. "האלוף עידו נחושתן ראוי לשבח כמפקד חיל-האוויר הישראלי", נכתב בתעודה.

"כמפקד החיל, הוא פועל רבות לקידום הקשרים הצבאיים בין ישראל לארה"ב ומהווה שותף פעיל בקידום תכנית מטוס הקרב העתידי ה-F-35. כחלק משיתוף הפעולה מתקיים שיח משותף בנושאים רבים, אחד מהם הוא הניסיון הרב המצטבר בחיל-האוויר הישראלי בפעילות מבצעית נגד טרור. המידע מסייע לחיל-האוויר האמריקאי בפעילותו באפגניסטן ובעיראק.

"האלוף נחושתן חיזק את חיל-האוויר הישראלי ואת יכולותיו המבצעיות ומוביל את תחום ההגנה האקטיבית נגד טילים בליסטיים. חיל-האוויר הישראלי השתתף בהובלתו של האלוף נחושתן בתרגילים עם חיל-האוויר האמריקאי, תרגילים שהרחיבו באופן משמעותי את שיתוף הפעולה וההדדיות בין החילות. האלוף נחושתן מפגין מנהיגות יוצאת דופן ומסירות לארצו".

***
הכתבה התפרסמה לראשונה באתר ביטאון חיל האוויר

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית