נא להכיר: בסיס עזר ויצמן

כנף 1 ברמת דוד תיקרא מעתה על שמו של מפקד חיה"א ונשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן ז"ל. מפקד החיל האלוף נחושתן אמר בטקס כי ויצמן הטמיע את רוח ההישגיות באנשי החיל
מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, נואם בטקס (צילום: דובר צה"ל)

מעתה אימרו בסיס חיל האוויר עזר ויצמן: אתמול התקיים טקס קריאת בסיס חיל האוויר רמת - דוד על שם אלוף עזר ויצמן ז"ל, מפקד חיל האוויר ה-8, ונשיא המדינה לשעבר. הטקס נערך במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, מפקדי חיל האוויר לשעבר, מפקדי הבסיס לדורותיהם ומשפחת ויצמן.

הבסיס ברמת דוד שהוקם בשנת 1941 וממוקם בעמק יזרעאל, הוא אחד הבסיסים שהקימו הבריטים כחלק מתשתיות חיל האוויר המלכותי. כיום בבסיס קיימות 3 טייסות של מטוסי "ברק" וטייסת מסוקי עטלף, שמקיימת שיתוף פעולה עם כוחות חיל הים.

במהלך השנים, מטוסי הבסיס השתתפו במבצעים ומלחמות ישראל ביניהם מבצע "מוקד" - להשמדת חילות האוויר של צבאות ערב בתחילת מלחמת ששת הימים, מלחמת לבנון הראשונה והשנייה ומבצע "עופרת יצוקה".

בטקס נאם מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן. "בנייתו של חיל האוויר לאורך השנים הייתה בנייה של חומר, מטוסים וטכנולוגיה אבל יותר מכל של רוח, אופי והישגיות. את זאת היה צריך להטמיע ברוחם של כלל אנשי החיל. בכך לא היה שני לעזר, בהיותו בשירות ובמהלך כל ימי חייו", דברי נחושתן בטקס.

ויצמן מונה למפקד חיל האוויר ביולי 1958. הוא בילה את מירב שמנו בתפקיד בבניית כוחו של החיל האוויר והצטיידות ברכש חדיש שהוביל את החיל להישגים רבים. ויצמן סיים את תפקידו ב – 1966, מספר חודשים לפני פרוץ מלחמת ששת הימים.

 

*****

תמונות:

הספיטפייר השחור של עזר ויצמן

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית