מפעל חומרי נפץ של Dyno Nobel Inc נקנס ב-400 אלף דולר על הפרות חוק אוויר נקי

בעקבות הבדיקה הסוכנות להגנת הסביבה הודיעה לחברה, שדרישות מסוימות של בטיחות תהליכים ודרישות מכניות אינן מתקיימות במפעל

Photo by Patrick Hendry on Unsplash

חברת Dyno Nobel Inc. תשלם קנס בסך 395,000 דולר בגין מספר הפרות של חוק אוויר נקי, הקשורות לטיפול באמוניה ובכלור במפעל ייצור האמוניום החנקתי שלה ליד Cheyenne, כך הודיעה הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA). 

ההפרות כללו אי עמידה בתקני חוק אוויר נקי (תוכנית ניהול סיכונים) למידע על בטיחות תהליכים, ניתוח סיכוני תהליכים, תקינות מכנית ונהלי תפעול במפעל. בנוסף לקנס הסוכנות להגנת הסביבה דרשה מהחברה להשלים ארבע שנות עמידה בתוכנית הפדרלית לניהול סיכונים, שנועדה למנוע תאונות כימיות במתקנים תעשייתיים. 

החברה, שמספקת חומרי נפץ לשימוש תעשייתי, חייבת לציית לתוכנית מכיוון שהיא מטפלת ביותר מ-10,000 פאונד (כ-4,500 ק"ג) של אמוניה או 2,500 פאונד (כ-1,150 ק"ג) של כלור. 

רגולטורים פדרליים בדקו את המפעל ב-2017, לאחר שגורמי ניהול חירום מקומיים במחוז Laramie קיבלו דיווחים על דליפות של חומרים מסוכנים. הבדיקה העלתה, שהחברה לא הגישה כנדרש לסוכנות ניהול החירום של המחוז בשתי הזדמנויות נפרדות הודעות בכתב על שחרור אמוניה נטולת מים. 

בעקבות הבדיקה הסוכנות להגנת הסביבה הודיעה לחברה, שדרישות מסוימות של בטיחות תהליכים ודרישות מכניות אינן מתקיימות במפעל. מנהלת מינהל החירום של המחוז אמרה, שהיא מופתעת מההפרות לכאורה של חוק האוויר הנקי במפעל. 

המפעל לייצור חומרי הנפץ, הממוקם כ-11 ק"מ דרומית-מערבית לבניין הקפיטול, מעסיק כ-200 עובדים וחווה ירידה בביקוש למוצרים בשל הירידה בתעשיית הפחם על פי דיווחים בתקשורת. 

הצעדים, שהחברה נקטה בתגובה לפעולות האכיפה של הסוכנות להגנת הסביבה מפחיתים משמעותית את הסיכונים של שחרור כימיקלים, שעלולים לפגוע בתושבים, בעובדים ובמגיבים הראשונים (First  Responders).

קישור לרשימת כל המאמרים שלי כאן 

המידע שבהם הסתמך על פרסומים, שהופיעו בקבוצות ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH, ו- Fireworks and Pyrotechnics OSH.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית