במקום חימוש משוטט יקר: רחפן טעון ברקטת 70 מ״מ 

לא לכולם יש כסף לחימוש משוטט מתקדם שעלות יחידה יכולה להגיע למאות אלפי דולרים | חברה יוונית מציעה חלופה בדמות רחפן עם רקטה זולה 

The AIHMI can deliver a “surgical” precision hit on a target in long distances (60-100 km) depending on the release altitude, combining powered and gliding flight phases (Picture source: SAS Technology)

 

ניסוי שנערך החודש בתערוכת ההגנה DEFEA 2023 באתונה, שהתקיימה בין ה-9 ל-11 במאי, כלל שיגור רקטת 70 מ״מ מרחפן. המטרה היא לקחת חימוש זול, לשים אותו על כלי טיס זול, ולהאריך את הטווח והדיוק שלו באמצעות שילוב האמצעים. ״סוג של״ משוטט לעניים. 

את הניסוי ערכה SAS Technology. המערכת תחת השם AIHMI AHM-1X (הידוע גם בשם Sharp Point או Spearhead ביוונית) הוטסה בתצורה סטנדרטית עמוסה ברקטת דמה 2.75 אינץ', באמצעות רחפן מסוג UCAV SARISA SRS-1A. את הרקטה מתקינים בתוך מעטפת הכוללת כנפיים להארכת טווח.

״ה- ΑΙΗΜΙ SOLM שייך לזן חדש של חימוש משוטט שהופך נשק ידוע ואמין כמו רקטת 2.75 (70 מ"מ), מנשק לטווח קצר לטווח בינוני, עם זמן וטווח שיטוט משמעותיים. ה-AIHMI יכול לספק פגיעה מדויקת "כירורגית" במטרה למרחקים ארוכים (60-100 ק"מ) בהתאם לגובה השחרור, בשילוב שלבי טיסה ממונעים וגלישה״, לפי הפרסום. 

בשלב הסופי, הרחפן משגר את הרקטה ממרחק של עד 7 ק"מ מהמטרה (STAND-OFF), ונשאר מחוץ לאזור ההגנה של המטרה. מערכת זו בתצורת עלות נמוכה יותר, ניתנת גם לטעינה ברקטות לא מונחות, כמו רקטת THALES FZ-90. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית