ביידן מזהיר את פוטין מהפעלת נשק גרעיני או כימי באוקראינה

פוטין איים ב"תשובה יותר חריפה" למעשי טרור של צבא אוקראינה | ישנו חשש כי רוסיה תנקוט במעשה הסחה מהתבוסה הצבאית בחרקיב והגילויים על פשעי מלחמה

https://t.me/V_Zelenskiy_official/3317

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, הזהיר כי אם רוסיה תפעיל נשק גרעיני או כימי "צעד כזה ישנה את פני המלחמה יותר מכל מה שקרה מאז מלחמת העולם השנייה".

לכך הוסיף גנרל בן הודג'ס, לשעבר מפקד כוחות ארה"ב באירופה ומפקד כוחות היבשה של נאט"ו, כי "הסלמה מסוג זה תזמין ותדרוש מענה אמריקני ראוי".

בארה"ב ובאירופה שוב עלו חששות מכך שפוטין עלול להשתמש בנשק גרעיני או כימי. פוטין איים ב"תשובה יותר חריפה" למעשי טרור של צבא אוקראינה, וטען שאוקראינה מתכננת מתקפת טרור על אתרי גרעין רוסיים ועל נכסים אסטרטגיים רוסיים.

המרכז ללימוד המלחמה בארה"ב כתב שרוסיה עלולה ליצור מבצעי הסחה כדי להסיט את תשומת הלב מהתבוסה הצבאית בחרקיב ומהגילויים על פשעי מלחמה והרג המוני.

WAR ZONE מדווח שיחידה צבאית אוקראינית לקחה שלל טנק המערכה הרוסי המתקדם ביותר T-90M שלם ומכוסה בבד הסוואה. משערים שהטנק יעשה את דרכו לנאט"ו לבדיקות של אנשי המודיעין האירופיים.

הרשתות החברתיות פרסמו צילומים רבים של הטנק מבחוץ ומבפנים שהפיץ משרד ההגנה של אוקראינה. הצבא משער ששלושה אנשי צוות הטנק פשוט נטשו אותו כשהטנק פרס זחל.

הוא נגרר על ידי האוקראיניים כיוון שלא היה במצב של תנועה עצמאית. אך מלבד הזחל היה הטנק שלם וללא פגע. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית