ונצואלה ואיראן חתמו על הסכם לשיפור איכות הנפט של ונצואלה

משרד האוצר של ארה"ב הגיב כי מדובר בהפרה של הסנקציות, וצפויים צעדי תגמול

IRNA

הסכם נפט בין מדינות סוררות: איראן וונצואלה חתמו על הסכם לאספקה של חומרים מיוחדים שמפיקים באיראן ונועדו לשפר את איכות הנפט הגולמי המופקד בוונצואלה ונחשב לנפט "כבד", צמיגי, כמו זפת. חומרי CONDENSATE מאיראן אמורים לשפר את איכות הנפט של ונצואלה.

ונצואלה משקיעה מאמצים להגדיל את היקף יצוא הנפט שלה, הנתון לסנקציות אמריקניות, כמו גם הנפט האיראני. ההסכם הוא לששה חודשים עם אופציה להארכה, מדווחת סוכות רויטרס. 

משרד האוצר של ארה"ב הגיב כי מדובר בהפרה של הסנקציות, וצפויים צעדי תגמול. צווי הסנקציות אוסרות על אזרחי ארה"ב לעשות עסקים הקשורים לנפט עם שתי המינות, איראן וונצואלה, והעונשים כוללים חסימת גישה למערכות הפיננסיות האמריקניות והקפאת נכסים באמריקה.

בניו יורק אמר שר החוץ האיראני אמירבדולניהיאן כי טהרן תשוב לשיחות וינה על הסכם הגרעין כאשר יסתיים "עיון בתיק הגרעין" של איראן. בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם אמר שר החוץ בשבוע שעבר שארצו תשוב לשיחות "בקרוב". בסוף השבוע בראיון טלוויזיה הסביר השר האיראני: "יש הבדל בינינו לבין המערב, אצלנו 'בקרוב' פירושו 'בהזדמנות הראשונה'. החשוב הוא  חזרה לשיחות עם מי שהם רציניים ומוכנים לערוב לזכויות ולאינטרסים של איראן". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית