לידיעת המשטרה: חשד בסין כי נמחקו נתונים ממכונית חכמה על מנת להפריע לחקירת תאונה

שטרת סנג'יאנגקו בעיר פוטיאן שבמזרח סין, חוקרת כעת את חברת רכבי החשמל לסיוע בהשמדת וזיוף ראיות. ניו, שנקראת בסינית Weilai, הכחישה את הטענות

https://www.nio.com/es8

המשטרה בסין חוקרת חברת רכבים חשמליים בעקבות טענות כי נתוני המכונית נמחקו או טופלו בעקבות התנגשות קטלנית. ב -12 באוגוסט, לין וונקין בן ה -31 השתמש בתכונת סיוע לנהג ב- Nio ES8 שלו כשהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית. על פי אתר גלובל טיימס, מכוניתו של לין התנגשה ברכב בכביש המהיר שנחאי.

ב -17 באוגוסט דיווחה משפחתו של לין כי נתוני הרכב שהתרסק טופלו על ידי נציגי יצרנית הרכב Nio. המשפחה העבירה לשוטרים הקלטות שמע ווידאו של עובדי חברת ה- EV שהודו שהיו בתקשורת עם הרכב לאחר ההתרסקות.

משטרת סנג'יאנגקו בעיר פוטיאן שבמזרח סין, חוקרת כעת את חברת רכבי החשמל לסיוע בהשמדת וזיוף ראיות. ניו, שנקראת בסינית Weilai, הכחישה את הטענות.

"על מנת להבטיח את בטיחות הסוללה של המכונית לאחר ההתנגשות, אנשי השירות של החברה ביצעו באותו היום ניתוק בחניון בו חנתה המכונית, אך פעולה זו לא תגרום לאובדן נתונים," נכתב בהצהרה של ניו.

לאור הגידול ברכבים חכמים וחשמליים בכבישי ישראל, עולה השאלה האם יבואני הרכב נוקטים בשיטות להבטיח כי נתוני הרכב הדיגיטליים לא ימחקו או יטופלו לאחר תאונה לטובת שרשרת ראיות מאובטחת. נתונים אלו נדרשים לחוקרי המשטרה על מנת לאבחן את אירוע התאונה. 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית