מסגן ראש המוסד - לפיקוח על המוסד 

רם בן ברק, לשעבר סגן ראש המוסד, יכהן כיו״ר ועדת החוץ והביטחון  וכיו״ר ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושבויים ונעדרים

קרדיט סטילס: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ועדת החוץ והביטחון הקבועה של הכנסת ה-24 החלה היום (ג') את פעילותה, בדיון בו אישרה מליאת הוועדה, פה אחד, את המלצת הוועדה המסדרת כי ח"כ רם בן ברק יכהן כיו"ר הוועדה.  

הרכב הוועדה, על 17 חבריה, אשר אושר אמש ע"י מליאת הכנסת. היו"ר בן ברק וחברי הכנסת משה טור פז ונירה שפק (יש עתיד), ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ח"כ ניר אורבך (ימינה), ח"כ אמילי מואטי (העבודה), ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), ח"כ צבי האוזר (תקווה חדשה), וח"כ יאיר גולן (מרצ).

 סיעות האופוזיציה טרם העבירו את שמות החברים בוועדה, כאשר לליכוד שמורים חמישה מקומות, ולסיעות ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית שמור מקום אחד לכל סיעה.

ממלאי המקום הקבועים בוועדה הינם. ח"כ יוראי להב הרצנו וח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), ח"כ רות וסרמן לנדה (כחול לבן), ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה), ח"כ יוסי שיין (ישראל ביתנו), ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה), וח"כ מיכל רוזין (מרצ). לכל יתר חברי הוועדה יהיו ממלאי מקום קבועים כפי שיודיעו הסיעות.

 לאחר אישור מינויו של ח"כ בן ברק, סיפר יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, לחברי הוועדה על המאמצים הרבים שהושקעו במשך חודש ימים כדי להגיע לגישור ופשרה עם האופוזיציה בנושא הרכב הוועדות, אך לאור חשיבותן של הוועדות, לא ניתן היה לעכב עוד את הקמתן. היו"ר אמר כי יש תמיד מקום להילחם, אך אין מקום להחרים, והביע צער על כך שחברי אופוזיציה לא הגיעו לדיון היום.

לאחר מכן בירך יו"ר הכנסת את יו"ר הוועדה: רם ידידי, מזגך הנוח, וניסיונך העתיר בתפקידים לטובת מדינת ישראל, אין לי ספק שירוממו את הוועדה הזו. זו באמת אחת הוועדות החשובות, בה נקבעים גורלות של מדינת ישראל ועתיד עם ישראל בארצו. הוועדה הזו אינה רק חל מליבו הפועם של המשכן, אלא אחראית שלא נאבד את המדינה פעם נוספת ונצא לגלות. ידידי היקר, מאחל לך הצלחה מכל הלב.

ח"כ גולן: האיש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון – ואף שזו קלישאה, זה עדיין נכון. תקבל את מלוא שיתוף הפעולה ונכונות לעבוד קשה והרבה, כדי שדברים יהיו על הצד הטוב ביותר, למען המטרה המשותפת, כפי שציין יו"ר הכנסת.

ח״כ האוזר: ועדה חשובה זו היא גן נעול, שיחסית מגודר מכל מה שמתרחש כאן בכנסת. יש לזה יתרונות וחסרונות, אך היתרונות רבים יותר. ככל שהעניינים שנדונים כאן יותר חשובים, יש בהם יותר חשאיות, ופחות צילום ושידור וזה מבטיח ענייניות פעמים רבות. זו ועדה חשובה, כי בהקשרים מסוימים היא הגורם היחידי שמנהל דיאלוג קונסטרוקטיבי וביקורתי מול מערכות, בדרג המדיני והמקצועי, במקומות שאף אחד לא מאתגר אותם, מפאת חוסר מידע. בהצלחה מכל הלב וכולנו כאן לרשותך, לעשות את מלאכת הקודש.

ח"כ גינזבורג: העובדה שאתה תעמוד בראש ועדה חשובה זו, זה דבר שהוא מרענן. מקורותייך אולי מתוך מערכת הביטחון, אבל לא מתוך המערכת הצבאית שהיא מושא הביקורת הגדול ויש בכך הרבה טעם. אני די נלהב לחדש את פעילות הוועדה באופן קבוע. עומדים לרשותך, ובעבודה משותפת נוכל לממש את שליחותנו.

 יו"ר הוועדה, ח"כ בן ברק, אמר: אחרי מספר שבועות בתפקיד, אני יכול לומר בוודאות שזו ועדה מרתקת, עם יכולות השפעה ובקרה מאוד גדולות על מה שקורה כאן במדינה. מאוד שמח שעלה בחלקי לקבל את התפקיד בכנסת הזו, ועל חברי הוועדה המגוונים כאן – אלה עם ניסיון צבאי רב ואלה שבאים רעננים מבחוץ, ללא כל קיבעון.  מאוד שמח ומודה לכולם על האמון.

 יו"ר הוועדה אמר כי לא יקים היום את כל ועדות המשנה, מתוך תקווה כי עד סוף השבוע סיעות האופוזיציה יעבירו את שמות חברי הוועדה מטעמן, וניתן יהיה להקים את וועדת באופן מסודר, אך את ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושבויים ונעדרים (שו"ן), יש להקים כבר היום.

 חברי הוועדה אישרו בהצבעה, פה אחד, את הרכב ועדת המשנה כפי שהציע היו"ר: היו"ר, בן ברק, יעמוד גם בראש ועדת המשנה, ועוד יהיו חברים בה חברי הכנסת אבידר, האוזר, גינזבורג וגולן, וכן שני חברי כנסת מסיעות האופוזיציה, לפי השמות שהם יעבירו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית