משרד המשפטים במהלך דיגיטציה נוסף: חומרי חקירה יועברו באופן מקוון בלבד

הצעד נועד כדי להגביר את השמירה על הסביבה ולשפר את יעילות השירות, וצפוי לחסוך כ-17.5 טון נייר בשנה (כשלושה מיליון דפים)

משרד המשפטים במהלך דיגיטציה נוסף: חומרי חקירה יועברו באופן מקוון בלבד

צילום מסך: מתוך סרטון ההסבר של משרד המשפטים

בימים אלו משתנה לחלוטין הליך מסירת חומרי החקירה מהפרקליטות לסנגורים המייצגים בתיקים פליליים, כפי שהיה מוכר עד כה: אם עד עתה, נדרשו סניגורים להגיע למשרדי הפרקליטות ולצלם את חומרי החקירה הרלוונטיים למשפט בו הם מייצגים, כעת עובר משרד המשפטים להליך שכולו דיגיטלי - קבלת חומרי חקירה באופן מקוון.

תהליך הדיגיטציה של מסירת חומרי החקירה נעשה ביוזמת משרד המשפטים, ששם לעצמו יעד מרכזי לשפר את השירות לציבור ובמטרה להגביר את השמירה על איכות הסביבה באמצעות חיסכון משמעותי בשימוש בנייר (חיסכון של כ-17.5 טון נייר בשנה).

לצורך קידום הפרויקט הוקם צוות עבודה משרדי שכלל את נציגי פרקליטות המדינה ואגפי המטה, אשר גיבש מענה מותאם ואפקטיבי לצרכי הסנגורים. במסגרת המערכת החדשה, הבקשה לקבלת חומרי חקירה תוגש באופן מקוון וחומרי החקירה ייסרקו ויועברו לסנגורים בטווח זמן סביר, בהתאם לדחיפות התיק ולהיקפו. בשלב זה שירות הסריקה יסופק על ידי משרד המשפטים ללא גביית החזר הוצאות. עם זאת, בהתאם להחלטת משרד המשפטים בנושא, ייתכנו שינויים בעתיד לעניין התשלום עבור שירותי הסריקה.

 מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, סיגל יעקבי: ""מדובר באחד המהלכים המשמעותיים ביותר שנעשו במשרד המשפטים בשנים האחרונות, גם בהיבט הסביבתי וגם בהיבט הטכנולוגי. מהלך זה הוא המשך ישיר של עבודה מאומצת שנעשית אצלנו בכדי לשפר את השירות לציבור ולייעל תהליכי עבודה וממשקים מול שותפי העשייה".

אולי יעניין אותך גם