מזכיר ההגנה האמריקני מגיע לישראל

על רקע המתיחות סביב שיחות הגרעין העקיפות עם איראן, ייפגש אוסטין עם רה״מ נתניהו ושר הביטחון גנץ. המזכיר ימשיך לגרמניה, בלגיה ובריטניה כדי ״לדון בחשיבות יחסי הגנה בינלאומיים ולחזק את מחויבות ארה״ב"

מזכיר ההגנה האמריקני מגיע לישראל

מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין. צילום: US Dept. of Defense

על רקע המתיחות סביב שיחות הגרעין העקיפות בין ארה״ב לאיראן, יגיע היום מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, לישראל, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. על פי ההודעה הרשמית של משרד ההגנה, מטרת הביקור היא ״להמשיך בהתייעצויות צמודות לגבי סדרי עדיפויות משותפים, ולאשר את המחויבות המתמשכת של ארה״ב לשותפות האסטרטגית עם ישראל וליתרון הצבאי האיכותי של ישראל״. זהו הבכיר הראשון בממשל ביידן שמבקר בישראל.

ישראל היא התחנה הראשונה בביקור הרשמי של מזכיר ההגנה שיכלול גם את גרמניה, מטה נאט״ו בבלגיה, ובריטניה, זאת ״בכדי לדון בחשיבותם של יחסי הגנה בינלאומיים, ולחזק את מחויבותה של ארה״ב להרתעה ולהגנה, חלוקה בנטל, וביטחון טראנס-אטלנטי בר-קיימא״, לשון ההודעה.

נושאים מרכזיים עליהם צפוי המזכיר לדון עם הבכירים כוללים כמובן את איראן, וכן את התנהגותה האגרסיבית של רוסיה, עלייתה של סין, פריסת הכוחות האמריקנים באירופה, טרור, ואתגרים עולמיים שונים דוגמת שינויי אקלים ומשבר הקורונה.