הצבא הבריטי מצטייד בננו-רחפנים לגילוי מטרות בשדה הקרב

משקל כל רחפן 196 גרם, כמשקלו של טלפון נייד, והוא נישא בכף ידו של החייל. הכלים יכולים לשהות 40 דקות באוויר ולשדר בוידיאו למפעילים על הקרקע

מתוך אתר חברת BAE SYSTEMS

צבא בריטניה רכש 30 ננו-רחפני BUG לגילוי מטרות בשדה הקרב בטווח משל שני ק"מ. הרחפנים הזעירים נישאים בכף ידו של חייל, ומשקל כל רחפן 196 גרם, כמשקלו של טלפון נייד.

עיתון ה״גארדיאן״ מדווח, כי צבאות רבים בעולם כבר מפעילים רחפנים קטנים וכטמ"מים מגביהי-טוס כדי לגלות ציוד ונשק. חלק מהארגונים לשמירת זכויות אדם מותחים ביקורת על השימוש בכלים כאלו, העלולים להרוג - אולם האיחוד האירופי ובריטניה מתכננים להפעיל רחפנים וכטמ"מים לגילוי פליטים ומסתננים בים התיכון ובתעלה האנגלית. השימוש ברחפנים נפוץ יותר ויותר גם במגזרים אזרחיים, שם נמתחת ביקורת על היעדר רגולציות, חוקים וכללים להפעלה בטוחה.

את הרחפנים הזעירים עבור הצבא הבריטי מייצרים תאגיד הנשק BAE SYSTEMS וחברת UVTEC. לכלים יש סוללה המאפשרת שהייה בת 40 דקות באוויר ויכולת לשדר חומר וידיאו למפעילים על הקרקע. לדברי היצרנים, הרחפנים עמידים לרוחות שמהירותן עד 50 מייל לשעה, והם עמדו יפה בתנאי מזג אויר קשים בעת ניסוי שערך משרד ההגנה הבריטי.

בשנה שעברה הקציב משרד ההגנה הבריטי 66 מיליון ליש"ט לפיתוח וייצור כלים מרובוטיים לשדה המערכה, כולל רחפנים וכלי רכב אוטונומיים. כמה מהכלים הללו כבר פעלו בעיראק ובאפגניסטן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית